زنجان؛

کشت بیش از 32هزارو 210هکتار گندم درمزارع ایجرود

طی امسال بیش از 32هزارو 210هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفت که از این میزان 32 هزارهکتار گندم دیم و 210هکتار آن نیز گندم آبی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایجرود گفت :طی سال زراعی جاری بیش از 32 هزارو 210هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفت که از این میزان 32 هزارهکتار گندم دیم و 210هکتار آن نیز گندم آبی می باشد وانتظار میرود قریب به 34000تن گندم از این اراضی برداشت شود.

طیبی با اشاره به این که این شهرستان یکی از قطبهای تولید گندم و بخصوص گندم بذری درسطح استان می باشد عمده ارقام کشت شده این محصول دربخش دیم را آذر2،سرداری و هما و دربخش گندم آبی عمدتا شهریار والوند عنوان کرد.

وی از اقدامات انجام گرفته دراین خصوص به تامین و توزیع بموقع انواع نهاده ها نظیرکودهای شیمیایی ، انواع بذورمادری وگواهی شده ، به همراه بوجاری بذورخودمصرفی ، تنظیم دستگاههای کارنده وانجام آموزشهای ترویجی ،و... اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایجرود هماهنگی و معرفی کشاورزان جهت اخذ تسهیلات خرید تراکتور به تعداد 53دستگاه ،کمباین 8دستگاه ،انواع ادوات دنباله بند 114دستگاه از جمله سایر اقدامات انجام شده دراین حوزه اعلام کرد .

طیبی با اشاره به اهمیت استفاده از دستگاه‌های خاکورزی حفاظتی در کشاورزی اضافه کرد: کاهش هزینه‌های ماشینی و سوخت ناشی از کم شدن تردد تراکتور و ادوات، افزایش ماده آلی خاک و بالا بردن سرعت آماده‌سازی اراضی نسبت به شیوه مرسوم از مهم‌ترین مزایای این روش است که دراین راستا نیز درسطح2 هزارو 520هکتار خاکورزی توسط کشاورزان انجام گرفته است.




انتهای پیام/ش


برچسب ها: کشت ، گندم ، مزارع ، زنجان ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.