معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بحران آب کشور فقط در آب شرب منحصر نیست و بخش آب کشور با چالش‌های گوناگونی مانند تغییر اقلیم نیز مواجه است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در عرصه طرح‌های عمرانی، 140 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در بخش آب کشور داریم که دولت قادر به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیست و تکمیل این طرح‌ها بدون حضور بخش خصوصی سال‌ها به طول خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد آب معیوب است، افزود: اگر صنعت آب صنعت خوداتکایی بود و می‌توانست هزینه‌های خود را تامین کند، در نگهداری تاسیسات خود و سرمایه‌های ملی نیز محتاج یارانه و کمک نمی‌شد و بهتر از این عمل می‌کرد.

میدانی ادامه داد: در زمان حاضر، بیشتر فعالیت‌ها در قالب خرید تضمینی است و بودجه ردیف تضمینی آب و پساب در بودجه سال آینده پنج برابر شده است در این بخش به‌ازای هر واحد ردیف تضمینی می‌توان 10 واحد سرمایه‌گذاری جذب کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بحران آب کشور فقط در آب شرب منحصر نیست و بخش آب کشور با چالش‌های گوناگونی مانند تغییر اقلیم نیز مواجه است که مردم و مدیران هر دو باید خود را با این وضع سازگار کنند و در بلندمدت برای رفع این مشکلات گام بردارند.

وی با بیان اینکه خارج از طرح مدیریت جامع حوضه‌های آبریز، قادر به احیای منابع آب نخواهیم بود، ادامه داد: 20 سال زمان می‌طلبد که وضعیت آب زیرزمینی کشور به وضعیت پیشین بازگردد؛ رودخانه‌ای همچون کارون سال‌ها زمان می‌خواهد تا به وضعیت پیشین خود بازگردد و یا دریاچه ارومیه که در 10 سال گذشته با بحران مواجه شده است، زمان بسیاری نیاز دارد که حیات دوباره پیدا کند.

میدانی تصریح کرد: حتی اگر میلیاردها تومان سرمایه به بخش آب وارد شود، در فقدان یک مدیریت جامع و به‌هم پیوسته، احیای منابع و اکوسیستم‌های آب میسر نخواهد بود.
 

برچسب ها: اب ، فاضلاب ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۵:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
خيلى بحرانهاى ديگرنيزدرآينده باآن مواجه ميشويم_مانند:بحران گاز_بحران بدحجابى_بحران آلودگى محيط زيست_بحران كمبودجمعيت_بحران بى كيفيت سازى ساختمان وماشين_بحران كمبودنقدينگى_بحران ولخرجى_بحران اعتياد_بحران تن پرورى_بحران انجام دادن كارهاى بيخودودنبال پول نبودن وغيره كه همه رااداره كردن سخت است وهمه ى غذارانميتوان دريك قاشق خورد
آخرین اخبار