کرمانشاه؛

اسلام آبادغرب قطب تولید چغندر قند در استان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب بیش از نیمی از چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان اسلام آبادغرب تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛اکبر میرزایی گفت: سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان اسلام آبادغرب چهار هزار هکتاراست که متوسط عملکرد چغندر قند این شهرستان بین 45 تا 46 تن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 190 هزار تن چغندر قند در این شهرستان تولید شد، افزود: پیش بینی می شود امسال میزان تولید چغندرقند در این شهرستان به 170 هزار تن برسد.

میرزایی علت کاهش میزان تولید چغندر قند در این شهرستان را طغیان آفت در مزارع چغندر قند این شهرستان دانست و افزود: آفت های برگخوار مزارع چغندر قند این شهرستان را مورد هجوم قرار داده اند تا آنجا که این آفات در ابتدای فصل کاشت به میزان 20 تا 30 درصد خسارت به مزارع وارد کردند.

وی در ادامه از شهرستان اسلام آبادغرب به عنوان قطب تولید چغندر استان یاد کرد و افزود: 55 درصد چغندر قند تولیدی در استان در این شهرستان تولید می شود و بالاترین سطح زیر کشت چغندر استان به این شهرستان اختصاص دارد.

میرزایی با بیان اینکه بخش زیادی از چغندرقند تولیدی در این شهرستان در کارخانه قند اسلام آبادغرب فرآوری می شود، اظهار کرد: مابقی آن نیزبه کارخانه قندهای بیستون، بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، قزوین و همدان فرستاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: روزانه 1500 تن چغندر قند در کارخانه قند این شهرستان فرآوری می شود.

برداشت چغندرقند در شهرستان اسلام آباد غرب از 20 شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تادهم آذر دیگر ادامه می یابد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، قم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.