کرمان؛

4 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های شهداد بازدید کرده‌اند

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش شهداد گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بیش از 4 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های شهداد بازدید کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ،حجت ابراهیمی‌زاده از آغاز فصل گردشگری شهداد خبر داد و اظهار داشت: فصل گردشگری کویر کرمان از مهر ماه آغاز شده و تا اردیبهشت سال جدید ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 20 تور گردشگری وارد کویر شهداد شده است، افزود: در طول این مدت بیش از 4 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های شهداد دیدن کرده‌اند.

ابراهیمی‌زاده اظهار کرد: هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از کلوت‌های شهداد و آثار تاریخی این منطقه بازدید می‌کنند که هرساله بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: دفاتر خدمات مسافرتی که قصد راه‌اندازی تور به این منطقه را دارند، باید مجوز اداره کل میراث فرهنگی را به همراه داشته باشند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهداد خاطرنشان کرد: آسیاب آبی، آب‌انبار، کاروانسرای شفیع‌آباد و شهر قدیم شهداد از مهم‌ترین آثار دیدنی شهداد هستند.

مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان کوهبنان نیز از حضور 11 گردشگر آلمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این گردشگران از بناهای تاریخی چون همچون گنبد آخوند، خانقاه شیخ ابوسعید ابوالخیر، خانه آل‌طه، آسیاب‌های هشت‌گانه و سنگ‌نگاره‌های روستای گازروئیه بازدید کردند.

مهدی احمدی‌کوهبنانی افزود: این گروه 11 نفره پس از استقبال به بازدید از بناهای تاریخی مورد نظر پرداختند و شب را در خانه‌های صخره‌ای روستای تاریخی گردشگری درگزک گذرانند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 80 گردشگر خارجی توسط پنج تور گردشگری وارد کوهبنان شده‌اند که با همکاری فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی، فضا و امکانات خوبی برای این گردشگران فراهم آمد.

احمدی با اشاره به اینکه کوهبنان دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در زمینه باستانی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: در راستای معرفی این جاذبه‌ها فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته که رشد بازدید گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، گردشگر ، شهداد ، جاذبه ، کویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.