حیدری در نشست خبری:

آمریکایی‌ها باید این تضمین را بدهند که تحریم‌ها لغو خواهد شد/وزیر علوم نباید حامیان فتنه را به کار گیرد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: از دستگاه دیپلماسی مذاکره کننده کشورمان می‌خواهیم با حفظ اصول سرمایه‌های ملی و انقلابی توافق کرده و در این دور مذاکرات کف مطالبات مردم لغو همه تحریم‌هاست و آمریکایی‌ها باید این تضمین را بدهند که همه تحریم‌ها لغو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست مشترک مسئولان بسیج دانشجویی و بسیج طلاب با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: برگزاری "جشن عشق بسیج" در سراسر کشور یکی از برنامه‌های اصلی این هفته است که امروز و فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود و در تهران نیز امروز در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برپا خواهد شد.  
 
وی تصریح کرد: کوهپیمایی دانشجویان خواهر در کهف الشهداء، انتشار مجله‌های بسیجی با عنوان رویش ریشه‌ها، برگزاری مسابقه استانی قرآن و عترت، بزرگداشت حلقه صالحین و تقدیر از بسیجیان از برنامه‌های مهم هفته بسیج است.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: ثبت نام پیاده روی اربعین در هفته جاری، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های فرهنگی و سیاسی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی مزار آن‌ها از دیگر برنامه‌های هفته بسیج می‌باشد.  
 
حیدری از برگزاری تجمعی تحت عنوان "توقف ممنوع" مقابل رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد و گفت: فردا این تجمع با حضور دانشجویان و نخبه‌های دانشجویی و مهندسی در صورت صدور مجوز از وزارت کشور برگزار خواهد شد.  
 
وی بیان داشت: تا امروز برای تجمع فردا مجوزی صادر نشده و هدف از برگزاری این تجمع این است که پیشرفت‌های هسته‌ای نباید متوقف شود.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی می‌خواهند تجمع فردا را تجمع ضد دولتی اعلام کنند افزود: این در صورتی است که چنین نیست و این تجمع در راستای پشتیبانی از تیم مذاکره کننده صورت خواهد گرفت.  
 
وی ادامه داد: این تجمع برای ارائه نگاه‌های داخلی به دشمنان انجام خواهد شد که مطمئن باشید آمریکایی‌ها تا انقلابیون ما را سر به دار نبینند دست از خصومت و دشمنی برنمی‌دارند و ما قطعا نمی‌گذاریم که آن‌ها به آرزویشان برسند.  
 
حیدری اظهار داشت: از دستگاه دیپلماسی مذاکره کننده کشورمان می‌خواهیم با حفظ اصول سرمایه‌های ملی و انقلابی توافق کرده و در این دور مذاکرات کف مطالبات مردم لغو همه تحریم‌هاست و آمریکایی‌ها باید این تضمین را بدهند که همه تحریم‌ها لغو خواهد شد.  
 
وی خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده باید صحنه را درست ببیند و به این شیطان بزرگ اعتماد نکند.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به معرفی فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم بیان داشت: وزیر علوم جدید هرکه باشد باید پیشرفت علمی دانشگاه‌ها را به عنوان اولویت خود قرا ردهد.  
 
وی افزود: وزیر علوم جدید نباید پیشرفت را فدای هر مسئله‌ای کند، چرا که امروز قدرت همه کشور‌ها با پیشرفت علمی مشخص می‌شود.  
 
حیدری با تاکید بر اینکه وزیر علوم جدید باید موضع خود را درباره فتنه مشخص کند، گفت: فرد پیشنهادی وزارت علوم باید با عدم استفاده از حامیان فتنه در مجموعه وزارت علوم کار کند.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان خاطرنشان کرد: جریان‌های زیادی با دیدگاه‌های مختلف در دانشگاه‌ها وجود دارند و وزیر جدید باید به جریان مومن دانشگاه‌ها اعتماد کرده که همیشه دغدغه‌مند بوده و مطامع شخصی را سرلوحه کارشان قرار نداده‌اند و آرمان آن‌ها برای صیانت از اصل نظام جمهوری اسلامی بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور همچنین با اشاره به اینکه در آستانه بیست و ششمین سالگرد صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلاب هستیم، اظهارداشت: امام راحل همواره با اخلاص، دغدغه و شناخت دقیقی که از زمان داشتند، کار‌ها را انجام و اثرات و بازخوردهای آن‌ها سالهای بعد مشخص می‌شد.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امام راحل با تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب مجموعه اداری تاسیس نکردند، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب مسیری را در راستای حفظ ارزشهای انقلاب و اسلام در محیط‌های علمی باز کردند.  
 
وی با بیان اینکه بسیج دانشجو و طلبه یک فرهنگ است، افزود: بسیج دانشجو و طلبه مسیر راه برای مقابله با ضدیت انقلاب و اسلام است.  
 حیدری گفت: امام اقدامشان از سر اخلاص و شناخت دقیق زمان بود، بر همین اساس این اقدامات ماندگار و تاثیرگذار بوده و با تاسیس بسیج دانشجو و طلبه یک مجموعه سیستماتیک تاسیس نکرده، بلکه یک مجموعه مردمی و ارزشی را تاسیس کرده است.  
 
وی با بیان اینکه امام پس از سه ماه از پایان جنگ دست به تاسیس بسیج دانشجو و طلبه زدند، تصریح کرد: زمانی که جنگ سخت و نبرد نظامی تمام شده بود بعضی‌ها صحبت از عدم نیاز بسیج و بدنه‌های مردمی می‌کردند اما امام متوجه بود که اگرچه تهدیدات نظامی تمام شده، اما نظام فرهنگ اسلامی با نظام سلطه تمام نشده و تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نیز اقدامی در این مسیر بود.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه ماموریت‌هایی که امام برای بسیج طلبه و دانشجو ترسیم کردند از جمله آن‌ها دفاع از انقلاب و اسلام و دانشگاه‌ها و جلوگیری از نفوذ استکبار بود که این اقدام با اقدام جهادی همانند دفاع مقدس خواهد بود، عنوان کرد: ما امروز شاهدیم که با گذر زمان و با دیده شدن جریان‌های پشت پرده و با ظاهر شدن فتنه‌های مختلف از جمله ۷۸ و ۸۸ بر کسی پوشیده نیست که اقدام راهبردی امام از جمله مسائل نیاز امروز ما بود و زمانی که صحبت از بسیج دانشجویی و طلبه کردند سخنی از قدرت نرم و جنگ نبوده، اما ایشان چند دهه زود‌تر این مسئله را پیش بینی و ترسیم کردند.  
 
وی ادامه داد: امام راحل از بسیج دانشجو و طلبه می‌خواهد که از اصول تغییر ناپذیر در حوزه‌های علمی از جمله شعار نه غربی نه شرقی که استقلال انقلاب اسلامی را درپی دارد دفاع کرده، امروز شاهدیم به فرزندان معنوی امام، پاسدار نوع نگاه و ماموریتی هستند که آن امام بزرگوار برای آنان ترسیم کرده است.  
 
حیدری در ادامه پیرامون اولویت‌های راهبردی بسیج دانشجویی در حوزه بصیرتی بیان داشت: این اولویت‌ها متناسب با ویژگی‌هایی است که دفاع از اسلام و انقلاب را می‌طلبد، از جمله این اولویت‌ها ضدیت با آمریکا، بازخوانی مبارزه با نظام سلطه و بازتولید گفتمانی ضدیت با نظام سلطه است. برخی تصور می‌کنند که ضدیت با آمریکا از سر تعصب و لجبازی است و اینکه زمان این شعار گذشته و باید از آن دوری کنیم، اما متوجه نیستند که هرچه انقلاب مسیر خود را طی کند، این شعار مرگ بر آمریکا درست بودنش بیش از گذشته عیان می‌شود.  
 
وی ادامه داد: ما به اینان می‌گوییم که سرنوشت انقلاب مردم مصر را ببینند که چگونه به خاطر درست نفهمیدن وضعیت به چنین سرنوشتی دچار و امروز نیز ما همچنان آن خیانت آمریکا را در پشت میز مذاکره نسبت به خودمان شاهدیم.  
 
حیدری مقابله با فتنه را از دیگر اولویت‌های راهبردی بصیرت بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: بعضی‌ها دنبال آن هستند که فتنه ۸۸ را به یک اتفاق اجتماعی تغییر دهند، ما فتنه ۸۸ را آمدن پای کار دشمن با همه حیثیت خودش برای براندازی نظام می‌دانیم، فتنه ۸۸ جنگ احزاب انقلاب بود که دشمنان پیدا و پنهان نظام در مقابل آن ایستادند.  
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز ما در دانشگاه هاست، دانشجویان هیچ‌گاه فتنه گران را به دانشگاه راه نخواهند داد و تا وقتی که محاکمه نشوند جایی در دانشگاه‌ها نداشته، البته هرکه می‌خواهد در دانشگاه‌ها مسئولیتی بگیرد، باید موضع خود را نسبت به فتنه ۸۸ آشکارا بیان کند.  
 
وی افزود: رفع فقر، فساد و تبعیض اولویت راهبرد دیگر بسیج دانشجویی است. ما بر این اعتقادیم که بهترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم و رسیدگی به آنان بوده البته پرداختن به این سه گانه که یک همت همگانی می‌طلبد جریان دانشجویی نیز تکلیف خود را در این راستا مطالبه‌گری این موضوع و کمک گفتمانی به واحدهای مسئول می‌داند، در حقیقت انقلاب اسلامی با رفع این سه گانه بیمه می‌شود.  
 
حیدری اولویت دیگر راهبردی بسیج دانشجویی را نقش آفرینی فرهنگی دانست و در پایان خاطرنشان کرد: منظور ما فرهنگ دینی، انقلابی و اسلامی است و اگر بحث دیگری در این خصوص مطرح شود ما آن را مفهوم فرهنگ تصور نکرده و پرداختن به مقوله فرهنگی اعزام معاون وزیر در دهه محرم به کشور آمریکا نیست. فهمیدن فرهنگ دیدن اقدامات فرهنگی که جریان مومن و انقلابی در سطح کشور انجام می‌دهد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، سازمان ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار