امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک امروز بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در راستای الگوسازی و آموزش کودکان و نوجوانان پیرامون شناخت و صیانت از آثار تاریخی وفرهنگی، ترویج هنرهای سنتی، صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری ، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

گفتنی است، تعمیق شناخت ارزشهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی،‌تاریخی، طبیعی و معنوی در بین کودکان و نوجوانان، فرهنگ سازی جهت گسترش و توسعه صنایع دستی ایرانی بخشی از اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

شایان ذکر است، زمینه‌های همکاری‌های مشترک این تفاهم نامه در بخشهای آموزش ، پرورشی و فرهنگی و پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی است.

معرفی مزایا،‌روشها و رویکردهای آموزش در محیط و مکانهای فرهنگی و تاریخی، تلاش در ایجاد امکان بهره مندی دانش آموزان‌ از کارگاه‌های تولیدی و آموزشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت اجرای درس کاروزی و کارآموزی و تلاش در حمایت مادی و معنوی از مدارس، بناهای ماندگار، دارای ارزشهای فرهنگی و تاریخی آموزش و پرورش بخشی از اقدامات سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌آید.

گفتنی است، تلاش در ایجاد هنرستانهای صنایع دستی و گردشگری، معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، اماکن تاریخی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های کتابهای درسی، مجلات تخصصی و رسانه‌های تصویری آموزش و پرورش از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

شایان ذکر است این تفاهم نامه در شش ماده و دو تبصره در دو نسخه تنظیم و در تاریخ 93/09/01 بین سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش امضا و مبادله شد که از تاریخ ذکر شده به مدت 4 سال دارای اعتبار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار