مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور:

مهم‌ترین دفاع از انقلاب پاسداری از اصول ولایت فقیه است

مسئول روحانیون و طلاب کشور با بیان اینکه مهم‌ترین دفاع از انقلاب پاسداری از اصول ولایت فقیه است، گفت: دانشجویان باید نسبت به ولایت حرف شنوی داشته و برای ترویج این اصل در نظام بکوشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب و روحانیون کشور صبح امروز با حضور علی رضایی مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور و محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.  
 
علی رضایی مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور در ابتدا با عرض تبریک به بسیجیان به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج گفت: با توجه به حکمتی که امام (ره) برای تشکیل بسیج پیش بینی کرده بودند، امسال تصمیم گرفتیم که ویژه برنامه‌های هفته بسیج را با تعامل بیشتر با بسیج دانشجویی انجام دهیم.  
 
وی تصریح کرد: امام در سال ۶۷ حدود ۱۰ سال بعد از تشکیل بسیج مستضعفین فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را دادند.  
 
مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه روحانیون و طلاب وظیفه خود را در انقلاب انجام داده و قشر طلبه در همه مسائل پیشرو بوده و دو قشر طلبه و دانشجو به دلیل خصوصیات حق طلبی، میدان داری، قدرت نفوذ، پویایی سهم عمده‌ای در پیروزی انقلاب داشتند و همچنان نیز انقلاب برای آنان تمام نشده و بر حرکت خود استمرار دارند و مانند همیشه نقش سردمداری را در جامعه ایفا می‌کند.  
 
رضایی با بیان اینکه امام وقتی این دو قشر را در کنار هم مورد توجه قرار دادند، آینده نظام را ترسیم می‌کردند، اظهار داشت: جوانان پویا و فداکار نظام در حوزه و دانشگاه می‌توانند مدیرانی کوشا برای آینده کشور بوده و در مقابل استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی کنند.  
 
وی با بیان اینکه امام (ره) برای تشکیل بسیج و طلاب چهار هدف را مدنظر قرار داد و یکی از آن‌ها دفاع از اسلام بود، تصریح کرد: بسیج طلاب با ‌‌نهایت تلاش همیشه برای دفاع از اسلام چیزی کم نمی‌گذاشته و دفاع از انقلاب اسلامی یکی دیگر از اهداف است.  
 
مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: متاسفانه دشمنان متعدد داخل و خارج می‌خواهند مانع رشد انقلاب اسلامی شوند و دفاع از انقلاب اسلامی یکی از وظایف اصلی بسیج است.  
 
رضایی با اشاره به اینکه دفاع از اصول نه شرقی، نه غربی از دیگر اهداف امام(ره) برای تشکیل بسیج دانشجو و طلاب بود، ادامه داد: حضرت امام فرمودند که قشر دانشجو باید دفاع از اصول نه شرقی نه غربی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و فرزندان انقلابی‌ام برای رشد انقلاب بکوشند. حال که مدعی هستیم که بسیج طلبه در حوزه‌ها جزء فرزندان امام و رهبری هستند با تمام قوا از انقلاب و اسلام پاسداری کرده و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه پاسداری از حوزه و دانشگاه از دیگر اهداف امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج بود، گفت: ایشان به همه بسیجیان گوشزد کردند که در حوزه‌ها مواظب باشید که دسیسه‌های دشمن توان علمی شما را نگیرد و دشمن مانع عزت و افتخار شما نشود. امروز به مناسبت بیست و ششمین سالگرد دو قشر تاثیرگذار در جامعه که به فرمان امام تشکیل شد، این روز را به مجموعه طلاب و دانشجو تبریک می‌گوییم.  
 
رضایی با اشاره به اینکه در اجرایی کردن اهداف نظام بسیج دانشجو و بسیج طلاب همگام با یکدیگر پیش رفته و توانسته‌اند مشکلات سیاسی اجتماعی، اقتصادی جامعه را از میان بردارند.  
 
 مسئول بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه برای نزدیک‌تر شدن به اهداف امام راحل باید مباحث معرفتی را در مجموعه خود تقویت نماییم اظهارداشت:  شناخت عرفان‌های نوظهور برای دفاع از اسلام بسیار مفید است که باید آنها را شناخت‌ تا در آینده‌ای نزدیک دچار حادثه نشویم.  
 
وی ادامه داد: باید برای مقابله با اسلام آمریکایی طلاب و دانشجویان بکوشند تا بتوانیم پرچم اسلام ناب محمدی را برای همیشه بالا نگهیداریم.
 
رضایی با بیان اینکه دفاع از اسلام ناب محمدی می‌تواند دست تجاوزگران را از جامعه کوتاه کند، اظهار داشت: کسانی که در ضدیت با نظام توحیدی هستند و می‌خواهند با ریشه انقلاب مبارزه کنند، قطعا ما به آنان شناخت داریم و با آنان مبارزه خواهیم کرد.  
 
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف، بحث کمک و یاری به بیداری اسلامی است، گفت: برای دفاع از اسلام در هرجا که داد مظلومی بلند است آماده‌ایم، مثلا ما باید از شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان حمایت کنیم و نگذاریم ندای حق طلبی آن بزرگوار خاموش شود. همانطور که می‌دانیم در چند ماه گذشته مراجع عظام در درس خارج خود به آمریکا و عربستان نهیب زدند که اگر حکم ناحق شیخ نمر را اجرا کنید، باید عواقب آن را نیز پیش بینی کنید.  
 
مسئول روحانیون و طلاب کشور با بیان اینکه مهم‌ترین دفاع از انقلاب پاسداری از اصول ولایت فقیه است، تصریح کرد: دانشجویان باید نسبت به ولایت حرف شنوی داشته و برای ترویج این اصل در نظام بکوشند.  
 
وی با اشاره به اینکه امروز با هجمه‌های بسیار زیادی مواجه هستیم، ادامه داد: بسیج باید مقابل اینگونه هجمه‌ها بایستد تا نگذارد ولایت فقیه تضعیف شود.  
 
وی با اشاره به اینکه همانطور که می‌دانید در چند سال گذشته طلاب و روحانیون مانند مراجع عظام صحنه را خالی نکرده و برای دفاع از ولایت فقیه از کمکی دریغ نکردند.  
 
رضایی با بیان اینکه عدم سازش با آمریکا از اصول اصلی نظام است، گفت: خوشبختانه در صحنه سیاسی می‌بینیم که بسیجیان دانشجو در مقاطع مختلف فعال و دفاع از انقلاب را جزء فریضه و تکلیف خود می‌دانند، طلاب و روحانیون نیز بر تصمیم و عزم خود پایدارند و هر کسی که می‌خواهد شمع انقلاب را به خاموشی نزدیک کند، قطعا این دو قشر با روشنگری بیانیه، تجمع نسبت به این وظیفه واجب مقابله خواهند کرد.  
 
وی با اشاره به سخن حضرت امام مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، ادامه داد: هرگاه احساس کردیم که اصل و اصول انقلاب حتی توسط شخصیت‌های عالی مقام نظام خدشه دار می‌شود، با آن شخص مقابله می‌کنیم، همانطور که می‌دانیم در کشورمان یک آقا بیشتر نداشته و مابقی در راستای نظام می‌بایست پشت رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و هرگاه متوجه شویم که کسی در مسیر نظام نیست، به عنوان وظیفه دفاع با آن مقابله خواهیم کرد.  
 
رضایی با بیان اینکه خوشبختانه مردم با بصیرتی داریم که همیشه در صحنه‌اند و باید قدر آنان را دانست، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید جزء خواص جامعه باشند، فتنه ۸۸ و ۷۸، دسیسه‌های ترسیم شده دشمنان بود که با بصیرت مردم از میان برداشتیم.  
 
وی بیان داشت: یکی از اهداف فتنه ۸۸ تغییر نظام و زیرپا گذاشتن برخی شعارهای اصولی نظام بود که مردم بابصیرت، روحانیون، دانشجویان، اساتید، نقشه دشمنان را برآب کردند و متاسفانه دشمن بار دیگر فتنه ۸۸ را رقم زد که بتواند با جنجال آفرینی کشور را از مسیر اصلی دور کند.  
 
وی ادامه داد: متاسفانه در این میان برخی با لباس مقدس روحانیت می‌خواستند که پشت رهبر معظم را خالی و از این میان سوء استفاده کنند و جدا شوند که به تدبیر رهبر معظم انقلاب و حضور مردم نقشه آنان پوچ شد.  
 
رضایی خطاب به برخی از مسئولین نظام که خواهان بخشیدن اصحاب فتنه هستند، گفت: اگرچه سران فتنه هنوز توبه نکرده‌اند، برخی خواهان بخشش آنان از سوی نظام‌اند. حر در روز عاشورا از لشکر دشمن جدا و به سپاه اسلام گروید و از کردار خود پشیمان و سر خود را به زیر انداخت و امام حسین (ع) از ایشان خواست که سر خود را بالا بیاورد، چرا که توبه او را پذیرفت، حال اگر سران فتنه و فتنه گران از لشکر دشمنان خارج شوند، رهبر معظم انقلاب و جامعه اسلامی دامن خود را برای پذیرش آنان باز کرده و طبق آخرین اخبار از فتنه گران فهمیده‌ایم که آنان همچنان بر روی خود هستند.  
 
وی در پایان خاطرنشان: بسیج طلاب و روحانیون حوادث امروز انقلاب را رصد می‌کنند و برای حفظ نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، طلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.