مشاور سابق دولت اوباما در امور ایران:

اختلافات مهم در مذاکرات هسته‌ای باقی است/ مهمترین اختلاف، غنی‌سازی است

عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک در آمریکا و مشاور سابق دولت اوباما در امور ایران گفت هنوز اختلافات مهمی میان ایران و غرب برای دستیابی به یک توافق هسته ای جامع تا روز دوشنبه باقی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، در حالی که مذاکرات درباره برنامه هسته ای تهران در شهر وین اتریش تا جمعه شب ادامه یافت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می گوید هیچ پیشنهاد تازه ای در این مذاکرات نشنیده است.

ظریف پس از دیدار با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا گفت هیچ پیشنهاد قابل توجه تازه ای دریافت نکرده است. این سومین دیدار وی با کری در 24 ساعت گذشته بود.

این در حالی است که پایان مهلت 24 نوامبر (دوشنبه) برای دستیابی به یک توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران نزدیک است.

"متئو کرونیگ" عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک که تا این اواخر مشاور امور ایران در دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود در گفتگو با بی بی سی در باره موانع دستیابی به توافق در این مذاکرات گفت : مهم ترین مسئله مورد اختلاف مسئله ظرفیت غنی سازی ایران است. ایران 19 هزار سانتریفوژ دارد. خواسته گروه پنج به اضافه یک این است که ایران این ظرفیت را به سه هزار سانتریفوژ تقلیل دهد. ایران نیز با برچیدن حتی یک سانتریفوژ نیز مخالف است و در واقع می گوید قصد دارد این ظرفیت را افزایش دهد. این مهم ترین مسئله مورد اختلاف است. البته مسائل مورد اختلاف دیگری نیز وجود دارد که مسئله لغو تحریم ها ، زمانبندی لغو تحریم ها و بخش های دیگری از برنامه هسته ای ایران از جمله آنهاست. هنوز مسائل مورد اختلاف زیادی وجود دارد که تصور دستیابی به توافق تا روز دوشنبه را واقعا دشوار می‌کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار