الحره:

تمدید مذاکرات هسته‌ای، شانس موفقیت مذاکرات را کاهش می‌دهد

شبکه آمریکایی الحره گزارش داد: تمدید مذاکرات هسته ای ایران، دستیابی به توافق را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند و شانس موفقیت مذاکرات را در آینده کاهش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الحره، بخشی از برنامه "چهار سو"ی خود را به مذاکرات هسته‌ای وین بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک اختصاص داد. 

حسین جرادی مجری این برنامه در ابتدای آن گفت: ایران و شش کشور درباره احتمال دستیابی به توافقنامه تاریخی مذاکره می کنند. سوالات زیادی در این باره وجود دارد که آیا شکست در این مذاکرات به معنای آغاز مرحله جدید تنش در روابط دو طرف خواهد بود یا اینکه   امضای توافقنامه به گسترش نفوذ ایران در منطقه منجر خواهد شد؟ به ویژه که متحدان واشنگتن در این باره دغدغه های زیادی دارند.
 
"زاید بنیامین" گزارشگر الحره در ادامه این برنامه افزود: پایتخت اتریش شاهد تحرکات سریعی است، زیرا فقط چند روز اندک در برابر کشورهای بزرگ و ایران باقی مانده است تا به توافقی درباره برنامه هسته ای ایران دست پیدا کنند یا مذاکرات را برای مدت جدیدی تمدید کنند. تمدید مذاکرات باعث خواهد شد دولت آمریکا با شرایط دشوارتری در برابر نمایندگان کنگره و متحدان اصلی اش در منطقه قرار بگیرد. به ویژه که پیشرفتی درباره اختلافات اصلی که باعث تمدید مذاکرات قبلی شد، به دست نیامده است.
 
"تونی بلینکن" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: نمی خواهم درباره آنچه ممکن است رخ دهد پیش داوری کنم. اکنون رسیدن به جایی که هدف ما رسیدن به آن است، دشوار خواهد بود، اما غیرممکن نیست. این مسئله به موافقت ایران با برداشتن گام هایی است که ما و شرکای ما را راضی کند که برنامه هسته ای فقط با اهداف صلح آمیز خواهد بود.
 
گزارشگر الحره گفت: احتمال تمدید مذاکرات بین ایران و کشورهای بزرگ، نگرانی هایی را در واشنگتن ایجاد کرده که ممکن است این اقدام به ضرر آمریکا، منافع و امنیت ملی آن باشد و زمینه را برای واکنش های شدید کنگره فراهم کند.
 
در ادامه این گزارش آمده است:  تمدید مذاکرات با ایران با پیچیدگی های دیگری هم روبرو خواهد شد که به تعامل بین واشنگتن و تهران در منطقه مربوط است. 
"ری تکیه" کارشناس مسایل ایران در بنیاد مطالعات هدسون گفت: مردم از طولانی شدن مذاکرات که دوازده سال طول کشید نگران هستند. مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران پس از مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها، دومین مذاکرات طولانی در تاریخ معاصر است. این مذاکرات تاکنون نتایج ملموس و نهایی نداشته است.
 
گزارشگر الحره گفت: با طولانی تر شدن مسیر حل بحران برنامه هسته ای ایران، چالش‌ها بین واشنگتن و تهران تشدید می‌شود و احتمال دستیابی به توافق کاهش می‌یابد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار