صدراعظم آلمان روز گذشته با به رسمیت شناخته شدن یک جانبه دولت فلسطین از سوی آلمان مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،" آنگلا مرکل "صدر اعظم آلمان، روز گذشته در سخنانی با به رسمیت شناخته شدن یک جانبه دولت فلسطین از سوی آلمان مخالفت و اعلام کرد که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها فقط از راه مذاکرات می‌توانند درگیری‌های مستمرشان را ،که برای مدت زیادی است که ادامه دارد، پایان دهند.

مرکل درکنفرانس مطبوعاتی که در برلین پس از نشست با "چارلز میشل" نخست وزیر بلژیک صحبت می‌کرد گفت: هدف، باید توافق دوجانبه برای ایجاد دو دولت اسرائیل و فلسطین در آینده باشد که در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: از دیدگاه ما، به رسمیت شناخته شدن یک جانبه دولت فلسطین ما را به سمت مسیر ایجاد دو دولت نخواهد برد.

ژ نخست وزیر بلژیک نیز اعلام کرد که بلژیک، به رسمیت شناختن کلی فلسطین را به عنوان یک دولت ترجیح می دهد.

وی در ادامه گفت: اما سؤال اینجاست که چه زمانی وقت آن مناسب است؟

وی همچنین بر نیاز به موضعی مشترک از سوی اتحادیه اروپا تأکید کرد.

گفتنی است، به دلیل اینکه به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی اتحادیه اروپا مستلزم رأی مثبت همه 28 کشور عضو آن است، از این رو این واکنش مرکل به معنای وتو این مسأله به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که قانون گذاران اسپانیایی روز سه شنبه از دولت خواستند تا اقدام به پذیرش دولت فلسطین نماید و این اقدام نمادین که با حمایت تمامی گروه های سیاسی در مجلس نمایندگان اسپانیا صورت پذیرفت، ماه گذشته در انگلیس و ایرلند نیز تکرار گردید.

همچنین سوئد نیز ماه گذشته اقدام به پذیرش رسمی دولت فلسطین نمود و "مارگوت والستروم"، وزیر خارجه سوئد ابراز امیدواری کرد که این گام سبب فعال کردن تلاشهای دیپلماتیک به منظور پایان دادن درگیری‌هایی که دهه هاست میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جریان دارد، بشود.

فلسطینی‌ها تلاش دارند تا دولت مستقلشان را در کرانه غربی اشغالی و نوار غزه برپا کنند بطوریکه بیت المقدس شرقی پایتخت کشور فلسطین باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخالفت ، مرکل ، رسمیت ، دولت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار