معاون کل وزارت بهداشت:

عدم افزایش کارانه نیروهای قراردادی مصوبه عمومی دولت است

دکتر حریرچی گفت: 20 درصدی که به حقوق و کارانه پرسنل بهداشت و درمان اضافه شده بیشتر برای افراد پیمانی و استخدامی است و قراردادی‌ها شامل آن نمی‌شود.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این مصوبه عمومی دولت است و منحصر به وزارت بهداشت و درمان نیست که از محل صرفه‌جویی برخی وزارتخانه‌ها مثل آموزش و پرورش و وزارت خانه‌های ستادی تامین شده است و طبق آیین نامه‌ مخصوص کارکنان رسمی و پیمانی است و امیدواریم شرایطی فراهم شود که برای سایر کارکنان هم استفاده شود.

دکتر حریرچی در خصوص استخدام نیروی جدید در وزارت بهداشت گفت: با توجه به محدودیت‌های دولت و حجم عظیم نیروی انسانی که بسیاری از آنها در ستادها مشغول هستند و با وجود محدودیت اقتصادی کمبود شدید نیرو در حوزه‌های بهیار، کمک بهیار و کمک پرستار داریم. که علت این محدودیتها در موارد کمبود اعتبارات کافی برای جذب نیروی جدید است.

وی افزود: به دلیل سیاست‌های آموزشی که در گذشته وجود داشته نیروی پرستار کم است و به عنوان مثال در شهر تهران در تیر ماه امسال ما اعلام آمادگی برای انعقاد قرار داد با 4 هزار و چند صد نفر پرستار داشتیم که متقاضیان فقط 1500 نفر بودند و تدابیری اندیشیده شده تا پرستارانی که در ابتدای خدمت در شهرستانها هستند و تمایل به استخدام دارند در سه دانشگاه تهران،‌ شهید بهشتی و ایران ظرفیت‌های خالی داریم و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و به تعداد متقاضی در شهرهای بزرگ ظرفیت پذیرش نیروی پرستاری جدید وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار