آیفون ۶ پلاس و علاقه کشورهای آسیایی به آن؛

میزان فروش آیفون ۶ تا چه اندازه متمایز بوده است؟

هنگامی که اپل آیفون جدید خود را منتشر کرد، تعداد اولیه نشان داد که فروش آیفون ۶ از آیفون ۶ پلاس به وضوح بالاتر است که البته کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسید، زیرا به نظر می‌رسید که بسیاری از کاربران برای خرید آیفون بزرگتر اقدام به خرید کنند اما چنین نبود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هنگامی که اپل آیفون جدید خود را منتشر کرد. تعداد اولیه نشان داد که فروش آیفون 6 از آیفون 6 پلاس به وضوح بالاتر است که البته کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسید، زیرا به نظر می‌رسید که بسیاری از کاربران برای خرید آیفون بزرگتر اقدام به خرید کنند اما چنین نبود. با این وجود تبدیل آن به مسئله در دسترس بودن آیفون 6 پلاس تمام محاسبات و اعداد و ارقام را به چالش کشیده است.

در واقع گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد در حال حاضر فروش آیفون 6 پلاس و آیفون 6 به نسبت 3 به 1 قرار دارد که می‌توان پرسید آیا افراد خاصی هستند که آیفون کوچکتر را به آیفون بزرگتر ترجیح داده‌اند؟ با توجه به گزارش‌های AppLovin بصورت تخصصی به نظر می‌رسد آیفون 6 پلاس در کشورهای آسیاسی بسیار محبوب می‌باشد.



همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، تعداد واحد فروش بین آیفون 6 پلاس و 6 دارای تفاوت بسیاری می‌باشد. البته باید به این توجه داشته باشیم که این آمار مربوط به هر دو گوشی از 45 روز نخست در دسترس است. بنابراین جای تعجب نیست که آیفون 6 هنوز هم نسبت به آیفون 6 پلاس پیشتاز فروش در بیشتر کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا و باقی کشورها نیز به همان اندازه یا اندکی کمتر و بیشتر است.

با این حال هنگامیکه ما به کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، چین، ژاپن و غیره حرکت می‌کنیم اختلاف فروش بین نسخه‌ها بیشتر می‌شود. به عنوان مثال: فیلیپین بیش از آمریکا تعداد فروش آیفون 6 پلاس را دارد که بصورت آماری چیزی حدود 37% را به خود اختصاص داده است که این آمار در آمریکا تنها 20% می‌باشد و این آمار از این نظر جالب به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد اپل چیزهایی را در نظر می‌گیرد که در منطقه‌های مختلف فروش‌های متفاوت داشته و در مجموع فروش یک توازن برقرار کند.

البته با همه این تفاسیر هنوز هم محدودیت‌هایی در عرضه وجود دارد. نسب واقعی تقاضا هنوز به طور کامل شناخته نشده است، که این هنوز مورد بحث رئیس بخش بازاریابی آیفون Greg Joswiak می‌باشد. نظر شما کاربران در مورد این اعداد و ارقام ارایه شده چیست؟

توجه شما را به امکانات مختصر دو گوشی در جدول زیر جلب می‌کنیم:

مشخصات کلیدی

iPhone 6 plus

iPhone 6

وضعیت

منتشر شده (وارد بازار شده)

منتشر شده (وارد بازار شده)

رزولوشن صفحه نمایش اصلی

1920 × 1080

1334 × 750

سایز (اینچ)

5.5"

4.7"

پردازنده

چیپست

Apple A8 Chipset

چیپست

Apple A8 Chipset

مدل پردازنده ‌ی مرکزی

Dual-Core 64-bit CPU

مدل پردازنده ‌ی مرکزی

Dual-Core 64-bit CPU

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.40 گیگاهرتز

فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی

1.40 گیگاهرتز

پردازنده ‌ی گرافیکی

PowerVR GX6650

پردازنده ‌ی گرافیکی

PowerVR GX6650

نهایت فضای داخلی

128 گیگابایت

128 گیگابایت

کیفیت دوربین

8 مگاپیکسل

8 مگاپیکسل

ظرفیت باطری (میلی آمپر)

2910 میلی آمپر

1810 میلی آمپر

قیمت آزاد

750 دلار

650 دلار




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار