تشکری هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

زیان صددرصدی شرکت واحد اتوبوسرانی/ یارانه پرداختی دولت در مقابل سهم شهرداری تهران ناچیز است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از زیان صددرصدی شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد و گفت: بدون کمک دولت زیان این شرکت همواره قطعی و حتمی است.

 سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  اظهارات مطرح شده در یکصدو هشتمین جلسه شورای شهر مبنی بر زیان 40 درصدی شرکت واحد اتوبوسرانی، افزود: در بخش یارانه‌ها شرکت واحد اتوبوسرانی زیان صددرصدی متحمل می‌شود چرا که مبنای عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی کاملا بر مبنای دریافت یارانه است.
 
وی با بیان اینکه  نرخ بلیط اتوبوسرانی نسبت به هزینه‌های آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: البته این موضوع تنها منحصر به اتوبوسرانی نبوده بلکه سایر مدهای حمل و نقل به خصوص مترو را  شامل می‌شود چرا که هزینه مترو در مقابل درآمد ایجاد شده هیچگاه به گونه‌ای نبوده که به سوددهی دست یابیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اتوبوسرانی و مترو را به عنوان دو مد حمل و نقلی بر مبنای یارانه عنوان کرد و گفت: قیمت تمام شده بلیط با هزینه واقعی آن از تفاوت بسیاری برخوردار است که البته هیچگاه به دنبال تامین این هزینه از جیب مردم نبوده‌ایم.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در تمام نقاط دنیا به حمل و نقل عمومی یارانه تعلق می‌گیرد و  ضرورت توجه به این امر در کشورمان بیش از سایر کشورهای دنیا احساس می‌شود، افزود: باتمامی این تفاسیر زیان اتوبوسرانی قطعی و حتمی است چرا که رقم دریافتی از مردم در مقابل صورت هزینه‌های پذیرفته از تفاوت فاحشی برخوردار است.
 
وی از دولت و شهرداری تهران به عنوان دو نهاد مسئول در اجرایی نمودن این امر یاد کرد و اظهار داشت: البته سهم پرداختی دولت در حمل و نقل عمومی از شهرداری کمتر است که امیدواریم با حمایت مجلس و دولت این سهم اندک حداقل جهت کاهش فشار به شهروندان با سهم شهرداری برابر شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به پرداخت سالیانه 400 میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد به پرسنل این شرکت اشاره نمود و تصریح کرد: اختصاص سالیانه 300 میلیارد تومان جهت خرید اتوبوس و 500 میلیارد جهت عملیات تعمیر و نگهداری در مقابل بودجه دریافتی شرکت واحد بیانگر آن است که باید یارانه لازم در این زمینه به اتوبوسرانی به عنوان مهمترین بخش حمل و نقل شهری پرداخت شود.
 
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: هر چند سالیانه ارقامی در حدود 10 تا 20 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت می‌شود اما باید گفت این رقم با هزینه پرداختی شهرداری از تفاوت بسیاری برخوردار است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اتوبوسرانی ، یارانه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راز نسبيت
۱۱:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
باسلام،اصلا"زيان دهي و عدم سود دهي معني نمي دهد در حالي كه تمام امكانات از نظر واردات تقريبا" آزاد،پاركينگ،خط ويژه و...هزاران رانت و يارانه پيدا وپنهان و...!ادعاي زيان دهي فقط برميگردد به عدم مديريت و حس مسئوليت و عدم بررسي و گزارشگري بموقع!! والا اگر دست بخش خصوصي باشد ببينيد چگونه حتي با نصف اين امكانات آنرا سود آور مينمايد!
-
racist
۰۹:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
آقای مهندس کاری نداره که ، گرونش کنید تمام
آخرین اخبار