نخست وزیر ترکیه با رئیس دولت محلی اقلیم کردستان عراق دیدار و در خصوص اوضاع انسانی، تحرکات داعش و مسئله پناهجویان در عراق گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، نخست وزیر ترکیه در اربیل با رئیس حکومت محلی اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

"احمد داوداوغلو" نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با "مسعود بارزانی" در گفتگو با خبرنگاران با انفجارهای روزهای اخیر در عراق گفت: این مسائل نشان داد که مهمترین مسئله این منطقه مسئله تامین امنیت است. 

نخست وزیر ترکیه گفت : ما درباره اوضاع انسانی ، تحرکات داعش و مسئله پناهجویان گفتگو کردیم. ما در دهوک اردوگاهی برای پناهجویان احداث کردیم و از این پس نیز کمک به پناهجویان را ادامه خواهیم داد. 

وی گفت :‌امنیت عراق امنیت ترکیه است و امنیت کردستان عراق نیز برای ما از مهمترین اولویت ها است. ما درباره همکاری های امنیتی و گام های مشترک نیز گفتگو کردیم.
 
نخست وزیر ترکیه گفت : تشکیل ساختاری در عراق که نماینده همه گروه های قومی باشد ،‌ اولویت همه ما است. 

داوداوغلو گفت : ترکیه همکاری های اقتصادی را با کردستان عراق افزایش خواهد داد. 

نخست وزیر ترکیه گفت : ترکیه از هیچ اقدامی برای تامین امنیت کردستان عراق فروگذار نخواهد کرد. 

داوداوغلو گفت : با بارزانی درباره آموزش نظامی نیز گفتگو کردیم . ما به حمایت خود از کردستان عراق در این زمینه نیز ادامه خواهیم داد. 

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حضور "هاکان فیدان "رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در هیئت همراه وی گفت : این موضوع کاملا عادی است. رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در بغداد و اربیل دیدارهایی انجام داد و گزارش هایی را تهیه خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار