رئیس دولت محلی کردستان عراق کشورهای غربی را متهم می کند به وعده های خود برای مسلح کردن نیرو های کرد عمل نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی ، دولت محلی کردستان عراق غرب را متهم می کند به وعده های خود برای مسلح کردن پیشمرگه های کرد عمل نکرده است.

"مسعود بارزانی" رئیس جمهور دولت محلی کردستان عراق گفت کشورهای غربی به وعده های خود برای ارسال تسلیحات سنگین به نیروهای کرد پیشمرگه برای مقابله با گروه تروریستی داعش عمل نکرده است.

بارزانی تاکید کرد کل حمایت و پشتیبانی که نیروهای کرد پیشمرگه از ائتلاف تحت فرمان آمریکا دریافت کرده اند به اندازه درخواست شده نیست. او تصریح کرد پیشمرگه ها به خودروهای زرهی، بالگرد و تسلیحات سنگین از جمله توپخانه نیاز دارند. قدرتهای غربی کردها را نیرویی مهم در نبرد علیه داعش تلقی می کنند. انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورها در ابتدای نبرد کردها علیه داعش، به آنها تسلیحات دادند. 

"حمید بافی "نماینده کرد پارلمان گفت جنگجویان پیشمرگه باید تسلیحات پیشرفته داشته باشند تا بتوانند با داعش مقابله کنند. باید توجه داشت داعش گروهی تروریستی است که نه تنها عراق بلکه کل جهان را تهدید می کند از این رو جامعه جهانی باید تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در اختیار یپشمرگه ها قرار دهد. متاسفانه جامعه بین المللی تا کنون به اندازه کافی به ما کمک نکرده است. 

"هاشم حبوبی "رئیس فهرست ملی عراق گفت وقتی خطر داعش به کردستان و عراق گسترش پیدا کرد، مردم عراق علیه این گروه متحد شدند و از جامعه بین المللی خواستند به آنها تسلیحات و مهمات بدهد. ما اکنون به تسلیحات پیشرفته نیاز داریم تا بتوانیم با این گروه تروریستی که از حمایتهای مالی زیادی برخوردار است و زرادخانه تسلیحات پیشرفته ای دارد ، مقابله کنیم. 

بارزانی می گوید وعده های غرب کافی نیست و آنچه به دست جنگجویان می رسد مهم است که اصلا کافی نیست. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اربیل ، عراق ، غرب ، کرد ، بارزانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار