فایننشال تایمز:

عدم رسیدن به توافق هسته‌ای به قوی‌تر شدن روابط تهران و مسکو می‌انجامد

یک رونامه انگلیسی طی تحلیلی نوشت که اعمال همزمان تحریم‌ علیه ایران و روسیه باعث ایجاد رابطه‌ای قوی میان این دو کشور و حتی منجر به افزایش نفوذ روسیه در منطقه فوق‌استراتژیک خاورمیانه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت: تهران و مسکو همکاری‌های خود را افزایش داده اند و فعالیت مشترک آن‌ها علیه داعش در عراق آغاز شده است. علاوه بر این ابعاد این همکاری در سوریه نیز مشاهده می‌شود. همچنین ایران و روسیه رزمایش مشترک نظامی را اجرا کردند.

فایننشال تایمز به بعد نظامی همکاری دو کشور هم پرداخت و نوشت: ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌ها در حال توسعه طرحی هستند که در آن ارزهای ملی خود را در مبادلات جایگزین دلار آمریکا کنند.

این روزنامه در ادامه آورده که ایران در پی روابط ساختگی با روسیه نیست زیرا این کشور را شریکی قابل اطمینان و متعهد می‌بیند. ایرانیان البته در بحث انرژی اتمی، نه تنها به غرب بلکه به روسیه هم تکیه نکرده‌اند و تأسیسات اتمی خود را درون کشور ساخته‌اند.

فایننشال تایمز می‌نویسد: ایران نقش کلیدی و کلیدی‌تری برای روسیه پیدا کرده است.

نویسنده در پایان می‌نویسد: عدم رسیدن به توافق هسته‌ای به قوی‌تر شدن روابط تهران و مسکو می‌انجامد و این تقویت روابط، حتی به ضرر سناتورهایی خواهد بود که این روزها در پی افزایش فشار بر ایران هستند زیرا این اتحاد به افزایش نفوذ روسیه در منطقه‌ منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۳
تحریم ها مثل بادکنکی هستند که سوراخ شده اند . غربی ها به طور مکرر مرتکب اشتباهاتی می شوند که نتیجه آن خودشان را محروم تر و نهایتا دچار آشوب های اجتماعی سخت ناشی از ورشکستگی خواهند شد .
ایران روسیه در شرایط باج خواهی و تعرض غرب استکباری به شرق می توانند مکمل اقتصادی یکدیگر باشند .
آخرین اخبار