کارشناسان صندوق بین المللی پول:

رشد اقتصادی برای مقابله با معضل بیکاری ضرورت دارد

کارشناسان صندوق بین المللی پول اعلام کردند بیش از نیمی از 200 میلیون بیکار جهان به کشورهای نوظهور اقتصادی مربوط می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته دو تن از کارشناسان، 54 درصد بیکاران جهان متعلق به اقتصاد‌های نوظهوری همچون چین، برزیل یا روسیه هستند در صورتی که تنها 27 درصد یعنی یک چهارم بیکاران جهان متعلق به کشورهای صنعتی همچون آمریکا، آلمان، فرانسه،هستند.

طبق ارزیابی‌ این دو کارشناس رشد اقتصادی هنوز برای مقابله با معضل بیکاری ضرورت دارد اما این نسخه در همه جای دنیا علاج کار نیست.افزایش یک واحدی رشد اقتصادی، بسته به کشورها، تاثیرات متفاوتی دارد.

دیوید فورسری وپاراکاش لونگایی ، کارشناسان صندوق بین المللی پول می‌گویند،در آمریکا و فرانسه به ازای هر واحدی که رشد اقتصادی تسریع می‌شود، به ترتیب 0.6 و بیش از 0.4 واحد به استخدام‌ها افزوده می‌شود.

اما طبق تحقیقات این کارشناسان، در چین افزایش رشد اقتصادی تقریبا تاثیری در استخدام‌ها ندارد. در برزیل و ترکیه حتی سبب کاهش اندک استخدام‌ها هم می‌شود.

این دو کارشناس در تحقیق خود که چند روز پس از اعلام گروه بیست برای افزایش تولید ناخالص جهانی انتشار یافته است نوشتند: در مورد کشورهای نوظهور اقتصادی،یک برداشت بسیار گسترده وجود دارد. در این کشورها بیکاری بازتابی از مشکلات ساختاری است که نمی‌توان آنها را با تسریع رشد اقتصادی حل کرد.

ارتباط بین رشد اقتصادی و اشتغال بیشتر در کشورهایی ضعیف است که این کارشناسان آنها را «مرزی» می‌نامند یعنی در مرز کشورهای توسعه یافته و نوظهور قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار