"رسول اولیازاده" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عکاسی از مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نوعی نیایش عکاسانه است

اولیازاده گفت: عکاسی از مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نوعی نیایش عکاسانه است

رسول اولیازاده مدیر نگارخانه عکاسان جوان در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:عکاسی از عزاداران و مراسم عزاداری مربی سالار شهیدان حضرت امام حسین‌(ع) در حقیقت نوعی نیایش نوع عکاسانه است.

وی گفت: عکاسان که برای ثبت لحظه‌های حزن و اندوه مردم از شهادت امام حسین (ع) در این مراسم شرکت می‌کنند فرصت عزاداری ندارند چرا که باید لحظه‌هایی ماندگار را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: اما این عکاسان هم با حضور در این مراسم اگر حالت غم واندوه را نداشته باشند نمی‌توانند عکسهایی تاثیرگذاری را به ثبت برسانند.

این هنرمند عکاس که عکس‌های فراوانی را از مراسم عزاداری امام حسین (ع) به ثبت رسانده گفت: حال وهوای عکاس در ایام محرم و عزاداران امام حسین (ع) حسی که در هنر عکاسی به نوعی نمایان می‌شود وبرای هر کس این حال و هوا متفاوت است.

اولیازاده در ادامه گفت: گاهی اوقات لحظه‌های در این مراسم دیده می‌شود که به جای ثبت آن عکاس ترجیح می‌دهد آن لحظه را مشاهده کند و در حال هوایی که دارد با آن لحظه و قضا ارتباط برقرار کند تا اینکه آن را ثبت کند.

وی گفت: در حقیقت گاهی عکاس لحظه‌هایی را مشاهده می‌کند که به قدری منقلب می‌شود که توان ثبت آن را ندارد و تنها آن را مشاهده می‌کند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار