حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با احمد داود اوغلو همتای ترکیه ای خود در بغداد تاکید کرد نخستین گام دولتش تلاش برای گسترش روابط با همه کشورهاست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با احمد داود اوغلو همتای ترکیه ای خود در بغداد تاکید کرد نخستین گام دولتش تلاش برای گسترش روابط با همه کشورهاست. 

العبادی افزود: دولت عراق بر تحقق منافع مشترک در روابط با همه کشورها تاکید دارد.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز گفت: ما ثبات عراق را ثبات کشور خود می‌دانیم. عراق و ترکیه سرنوشت مشترکی دارند. ما همه عراقی‌ها را بدون هیچ تفاوتی برادر خود می‌دانیم. 

داود اوغلو افزود: ما تصمیم گرفتیم هر کاری می‌توانیم برای کمک به عراق در محافل بین‌المللی انجام دهیم. ما برای همکاری اطلاعاتی با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم آمادگی داریم. 

وی خاطر نشان کرد: ترکیه و عراق می‌توانند الگویی در زمینه اقتصادی و کشاورزی باشند.  

نخست وزیر ترکیه گفت: داعش تهدید مشترکی برای عراق و ترکیه است و از ما برای هماهنگی نظامی بیشتر دعوت شده است. ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید دارد. ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تلاش خواهیم کرد. اگر صلح در سوریه برقرار شود بر عراق و ترکیه هم تاثیر خواهد داشت.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار