مروی با بیان اینکه دولت و مجلس موافق افزایش تعرفه آب نیستند،گفت: نیاز به اصلاح ساختار تعرفه‌های بخش آب بر کسی پوشیده نیست، اما در شرایط حاضر دولت و مجلس موافق افزایش قیمت نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی مروی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی نحوه‌ جلب مشاركت بخش خصوصي و تشكل‌هاي مردم‌ نهاد براي مقابله با بحران كم‌‌آبي که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، گفت: فضای مطلوبی در بخش آب ایجاد شده است تا با تصویب قوانین و مصوبه‌های خاص از بحران کنونی خارج شویم.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیون دلار برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی، گفت: در سال آینده نیز با اعمال قانون اختصاص یک درصد فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب، دست‌کم بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار در دسترس بخش آب کشور خواهد بود.

مروی با تاکید بر لزوم اصلاح روش‌ها و ساختارها در بخش آب کشور، گفت: توقع ما جدی گرفتن مدیریت مصرف آب است؛ اگر 10 درصد از 90 درصد آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‎شود، صرفه‌جویی شود، وضعیت بخش‌های صنعت و شرب مناسب‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال مجلس از طرح‌ها و ایده‌های کارشناسان صنعت آب برای استفاده بهینه از منابع آب کشور، گفت: هم‌اکنون با پیشنهاد یکی از استادان دانشگاه، طرح فرار آب‌های زیرزمینی در مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نیرو در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس موافق افزایش تعرفه آب نیستند، گفت: نیاز به اصلاح ساختار تعرفه‌های بخش آب بر کسی پوشیده نیست، اما در شرایط حاضر دولت و مجلس موافق افزایش قیمت نیستند و باید از روش‌های دیگری بحث مدیریت آب پیگیری شود.

وی با اشاره به تصویب یک فوریت طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق این طرح، بررسی وضعیت آب کشور همچون وضعیت کم‌آبی، تنش آبی و بحران آب درنظر گرفته شده است و دستگاه‌های مختلف اجرایی و شهری همچون استانداری‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها باید با توجه به شرایط و وضعیت کشور اقدام جدی و کاربردی در زمینه مدیریت آب و آموزش‌های عمومی در این بخش داشته باشند.

برچسب ها: اب ، مروی ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار