دفتر کمیسر اطلاعات در انگلیس درباره نفوذ هکرها به دوربين‌های خانگی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات انگلیس روز پنجشنبه اعلام کردند هکرها توانسته‌اند به وب کم‌های خانگی، دوربین‌های مخصوص حفاظت از کودکان و دوربین‌های شبکه تلویزیونی سی سی تی وی دسترسی یابند.

دفتر کمیسر اطلاعات در انگلیس اعلام کرد هکرها در حال نفوذ و بهره‌گیری از ابزارهایی هستند که تحت حفاظت‌های امنیتی ضعیفی قرار دارند و برای حفاظت از آنها گذرواژه‌های ضعیف و قابل نفوذی تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، خانه‌ها و مراکز تجاری در انگلیس نیز هدف قرار گرفته‌اند از جمله یک ورزشگاه در منچستر ، یک خانه در بیرمنگام و یک دفتر در لستر. سیمون رایس مدیر گروه آی سی او اعلام کرد: یک پایگاه اینترنتی که در روسیه قرار دارد با بهره برداری از ضعیف بودن سیستم‌های حفاظتی و نفوذ در گذرواژه‌های هزاران دوربین توانسته است به اطلاعاتی دسترسی یابد.

او همچنین گفت: تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند این تصاویر از دوربین‌های امنیتی مورد استفاده تجار و مردم - از شبکه سی سی تی وی گرفته تا دوربین‌های کار گذاشته شده در خانه‌ها برای حفاظت از کودکان - جمع آوری شده‌اند.

او افزود: این تهدیدی است که همه ما باید از آن آگاه باشیم و برای حفاظت از خود در مقابل آن اقداماتی انجام دهیم.

رایس هشدار داد آنهایی که از وب‌کم های کنترل از راه دور خود  برای سرکشی به اموال و دارایی هایشان استفاده می‌کنند در این باره بیش از همه آسیب پذیر هستند.

او اعلام کرد: به عنوان آخرین راه حل، اگر نمی‌خواهید در تمام مدت از دوربین های خود استفاده کنید، می توانید همواره لنز آنها را بپوشانید.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار