در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

میراث آذربایجان غربی به منظور معرفی داشته‌های طبیعی و تاریخی و جذب گردشگر گامی بلند برداشته است/ تله کابین و جشنواره برف و اسکی در آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی به منظور جذب گردشگر و معرفی داشته‌های تاریخی طبیعی این استان از احداث تله کابین و برگزاری جشنواره برف و اسکی در سال جاری خبر داد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در خصوص برگزاری جشنواره برف و اسکی و احداث بزرگترین تله کابین در منطقه به منظور جذب گردشگر در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور جذب گردشگر و معرفی داشته‌های طبیعی و تاریخی به مسئولین استانی و دستگاه‌های ذیربط پیشنهاد داده‌ایم تا در زمستان امسال با مشارکت بخش خصوصی جشنواره برف و اسکی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مکان برگزاری این جشنواره در منطقه خوشاکو شهرستان ارومیه است.

جباری اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان با پیشنهاد داده شده موافقت کرده است اما در انجام دادن این جشنواره نیازمند به بازنگری و احداث برخی اماکن رفاهی و اقامتی و بررسی زیرساختهای لازم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری جشنواره را بدون مشارکت بخش خصوصی ناممکن توصیف کرد و بخش دولتی به تنهایی در این زمینه ناتوان است.

مدیر کل میراث آذربایجان غربی عنوان کرد: با جذب سرمایه گزار عراقی کار ناتمام شد. تله کابین در استان را آغاز کرده‌ایم که در صورت پایان یافتن عملیات احداث تله کابین که طول 38 کیلومتر دارد گامی موثر در حوزه گردشگری برداشته‌ایم.

جباری خاطر نشان کرد: تله کابین در دست احداث به لحاظ طولی بزرگترین تله کابین در سطح منطقه است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته چه در بعد پیشنهاد و چه در بعد اجرا کار احداث هتل‌های 5 ستاره که تعداد تخت های اقامتی را از 450تا 500 به 1500 تخت اقامتی افزایش خواهد داد که در افق میان مدت، سه تا چهار ساله مشکل استان را در حوزه گردشگری برطرف می‌کند.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار