یک کارشناس حقوق بشر گفت: در رابطه با اقدامات تروریستی از سوی سازمان ملل شاهد هیچ اقدام عملی نیستیم و آنها تنها به صدور قطعنامه‌هایی در این باره بسنده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران نسرین مصفا استاد دانشگاه و کارشناس حقوق بشر در همایش دنیای بدون ترور برای کودکان اظهار داشت: در کنوانسیون حقوق کودکان و منشور حقوق بشری سازمان ملل متحد نگاه جدی به مبارزه علیه تروریسم وجود ندارد و تنها به صدور قطعنامه‌ها و متن‌هایی علیه این موضوع بسنده می‌کند.  
 
وی تصریح کرد: اگر ما کارنامه سازمان ملل را در رابطه با حقوق کودکان و تروریسم مرور کنیم شاهد آن هستیم که سازمان ملل تنها در حد قطعنامه و محکومیت‌هایی به این موضوع اشاره کرده است و هیچ حمایتی نیز از قربانیان تروریستی صورت نگرفته است.  
 
این کارشناس حقوق بشر ادامه داد: به علت افزایش مخاصمات بین‌المللی باید توجه بیشتری به کودکان صورت گیرد و تفاوت بین آنچه که به صورت قطعنامه صادر می‌کنند و حمایت‌های واقعی که انجام می‌دهند را نشان دهند و به حمایت‌های واقعی نیز بپردازند زیرا هیچ اقدامات اجرایی و عملی را ما از سوی سازمان ملل در این باره شاهد نیستیم.  
 
مصفا افزود: همان‌طور که مطرح شده است ما در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که کودکان و زنان در جبهه مقدم دشمنی‌ها و ابزارها برای جنگ استفاده شده‌اند و مورد تعرض قرار گرفته‌اند که باید سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر نگاه خود را تغییر دهند و از این‌گونه رخدادها و فجایع جهانی جلوگیری بعمل آورند.  
 
وی اظهار داشت: امروز شمار قربانیان بسیار زیاد است و شاهد آنیم که خشونت‌ها در جهان بسیار سریع و نگران کننده درحال گسترش است که آثار و عواقب بسیار وحشتناکی را در آینده برای جهان درپی خواهد داشت.  
 
وی در پایان در رابطه با نقض علنی حقوق بشر توسط تروریست‌ها خاطر نشان کرد: باید تبیین بیشتری بین رابطه کودکان و ترور صورت گیرد و به صورت قدرتمندتری نیز به آن عمل شود و از فرصتی که جمهوری اسلامی ایران با تصویب قطعنامه جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری انجام شده است باید به صورت جدی‌تری در دنیا به آن عمل شود.

انتهای پیام/  

برچسب ها: صورت ، صادر ، مخاصمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار