روزنامه الجمهوریه گزارش داد؛

مذاکرات در زمینه غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها با پیشرفت‌هایی همراه شده/ ایران وعده رفع تحریم‌های وزارت خزانه‌داری و اتحادیه اروپا را دریافت کرده است

روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع آگاه نزدیک به مذاکرات وین از پیشرفت‌هایی در روند این مذاکرات خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی در وین نوشت: برخی پیشرفت‌ها در رابطه با موضوع غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژها حاصل شده است.

این روزنامه ادامه داد: مذاکرات هم‌اکنون در مورد پیشنهاد آمریکا به ایران برای کاهش سانتریفیوژها به کمتر از 5 هزار جریان دارد و این در حالی است که ایران خواستار فعالیت نزدیک به 10 هزار سانتریفیوژ است.

منابع آگاه افزودند: مذاکرات اخیر در مسقط با پیشرفت‌هایی در زمینه پرونده رفع تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران همراه بوده و ایران وعده رفع تحریم‌های این دو نهاد را پس از امضای توافق نهایی دریافت کرده است.

این منابع اظهار داشتند: مشکلی که هنوز حل نشده، تحریم‌های کنگره آمریکا و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران است؛ قطعنامه‌های شورای امنیت به دلیل اینکه ممنوعیت صدور نفت ایران را هدف قرار داده بسیار پراهمیت‌تر است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار