سردار مومنی؛

درگذشت مظلومي ضايعه‌اي بزرگ براي ورزش كشور بود

مردی که به مدت ۱۵ سال رکورددار گلزنی در سطح ملی ایران بود، بعد از دو سال مبارزه با سرطان در سن 65 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار اسكندر مومني رئیس پليس راهور ناجا گفت : درگذشت اسطوره  باشگاه استقلال و تیم ملی ضايعه اي بزرگ بود . چرا كه خدمات بزرگ ایشان به ورزش ایران غیرقابل انكار است و ياد و خاطره آن مرحوم در اذهان به نيكي باقي خواهد بود.
 
وي در ادامه مصیبت وارده را به جامعه بزرگ ورزش کشور، هواداران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال طلب آمرزش و مغفرت براي روح آن مرحوم  نمود.
 
غلامحسین مظلومی در سال ۴۷ به تيم استقلال  پیوست. او از اعضای تیم طلایی استقلال بود که نخستین قهرمانی آسیا را برای این تیم کسب کردند و در آن تیم از بازیکنان اصلی به شمار می رفت. وی با زدن ۵ گل در آن رقابت ها علاوه بر آقای گلی، نقش بسیار پررنگی در آن موفقیت ایفا نمود. البته او رکوردی خاص هم از خود در این باشگاه به جا گذاشت.او با پشت سر گذاشتن ۴۱ بازی و زدن ۹۰ گل در استقلال در موفقیت های این باشگاه سهم بزرگی داشت.
 
وی علاوه بر دوران موفق در رده باشگاهی، از بازیکنان بزرگ تیم ملی ایران نیز به شمار می رفت. وی در رده ملی با احتساب گل هایش در رده جوانان ۳۷ گل به ثمر رساند که رکوردی بزرگ به شمار می رفت. رکوردی که با توجه به تعداد کم بازی های ملی در دوره وی، ارزشش را بیشتر نشان می دهد. مظلومی با ۳۷ گل زده اش، پنجمین گلزن برتر فوتبال ایران در رده ملی محسوب می شود.
 
وي در آخرین حضور تیم ملی ایران در بازی های المپیک، تنها گل تیم ملی را برابر کوبا به ثمر رساند. المپیکی که حسرتش برای ما نزدیک به چهل ساله شدن است و البته او با زدن دو گل به کره جنوبی در رقابت های بازی های آسیایی ۱۹۷۴ در نیمه نهایی، در قهرمانی ایران درآن رقابت ها هم تاثیر بسزایی داشت.
برچسب ها: سردار ، درگذشت ، مظلومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار