معاون رییس جمهور آمریکابا پادشاه مغرب درباره راه های مقابله با افراط گرایی گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جو بایدن" معاون رییس جمهور آمریکا که روز چهارشنبه وارد کشور مغرب شد، با محمد ششم پادشاه آن کشور درباره راه های مقابله با افراط گرایی بویژه در منطقه ساحل آفریقا و خاورمیانه گفتگو کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد "بایدن و پادشاه مغرب در این دیدار، بر سر اهمیت ابعاد غیرنظامی مبارزه با افراط گرایی خشونت امیز، به توافق رسیدند و بر این موضوع تاکید کردند که برای جلوگیری از عضو گیری گروه های تندرو، کشورها باید راه های جایگزین متقاعد کننده ای، از اقدامات اجتماعی گرفته تا ایجاد فرصت های اقتصادی، ارائه کنند."

اگرچه کشور مغرب در عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش مشارکت ندارد ولی در زمینه مبارزه با پدیده افراط گرایی بسیار فعال است به طوری که طی ماه های اخیر، هسته های تروریستی متعددی در این کشور منهدم شده اند.

مغرب هیچگاه نگرانی خود را از این موضوع که بیش از دو هزار نفر از اتباع این کشور، با در نظر گرفتن افرادی که ملیت دوگانه دارند، جذب گروه های تندرو شده اند، پنهان نکرده است.

کاخ پادشاهی مغرب نیز در بیانیه ای اعلام کرد محمد ششم و بایدن در مورد مسائل دیگری همچون درگیری های اسراییلی ها و فلسطینی ها و تنش ها در منطقه صحرای باختری نیز به تبادل نظر پرداختند.

در بهار 2013، در پی پیشنهاد آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی یک پیش نویس قطعنامه درمورد افزایش تعداد نیروهای صلحبان این سازمان در مغرب برای نظارت بر رعایت حقوق بشر در آن کشور، روابط رباط و واشنگتن تیره شد.

جو بایدن در سفر دوره ای پنج روزه خود علاوه بر مغرب به اوکراین و ترکیه نیز خواهد رفت.

وی پیش از ترک مغرب، در نشست جهانی کارآفرینی که در شهر مراکش برگزار می شود نیز شرکت خواهد کرد.

مغرب و آمریکا در سال دو هزار و شش یک توافق تجارت آزاد هم امضا کردند که این، نمونه منحصر بفردی برای آمریکا در قاره آفریقا به شمار می رود. حجم مبادلات بازرگانی دو کشور از همان سال تاکنون بیش از سیصد درصد افزایش یافته است.



انتهای پیام/
برچسب ها: بایدن ، دیدار ، کغرب ، پادشاه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار