معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات گفت: خدمات بندري و مديريتي 70 بندرصيادي به بخش غيردولتي واگذار مي شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل  شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، علي اصغر مجاهدي  افزود : تاکنون 37 نقطه بندري واگذار شده و اين واگذاري ها بيشتر در حوزه خدمات بندري صورت گرفته است. 

وي در ادامه گفت: فرصت سرمايه گذاري بخش غيردولتي و بخش خصوصي را فراهم مي کنيم تا تا از ظرفيت هاي بنادرصيادي استفاده زيادي شود.

مجاهدي اظهار داشت : بنادر ماهيگيري بايد به کانون هاي اقتصادي در مناطق ساحلي تبديل شود.

معاون صيد و بنادر ماهيگيري جهت گيري شيلات را واگذاري خدمات، مديريت و سرمايه گذاري ذکر کرد و گفت: دستورالعمل واگذاري بنادر داراي سه فرايند نحوه واگذاري خدمات، اراضي و سرمايه گذاري است و ما به دنبال روش هايي هستيم که بتوانيم با مشارکت بخش خصوصي، خدمات و سرمايه گذاري اين بخش را توسعه دهيم و از ظرفيت هاي بنادر به عنوان کانون هاي اقتصادي استفاده کنيم.

مجاهدي با اشاره به سرمايه گذاري 2500 ميليارد توماني دولت گفت: طبق ارزيابي ها تاکنون بخش غيردولتي حدود 1600 ميليارد تومان در حوزه شناور سرمايه گذاري کرده است و با توجه به سرمايه گذاري صورت گرفته در زيرساخت ها و شناورها توسط دولت تا کنون حدود 4 هزار و 100 ميليارد تومان در اين بخش سرمايه گذاري شده است.

معاون صيد و بنادر ماهيگيري گفت: امروزه با توجه به محدوديت منابع بايد بر روي نگهداري، به روز رساني و بهسازي نقاط بندري سرمايه گذاري شود.

وي افزود: با ايجاد درآمد در بنادر مي توان سرمايه هاي موجود را به نحو بهتري حفظ کرد و زمينه هاي کارآفريني، بهره وري، مديريت و مشارکت را در جامعه بهره بردار افزايش داد. 

مجاهدي گفت: هدف اين است که فعاليت هاي ناسازگار در بنادر شکل نگيرد و  خدمات و رفاه را براي جامعه صيادي افزايش دهد.

وي در ادامه افزود: اگر بتوانيم همه امکانات پشتيباني در بنادر از جمله تعميرات، لوازم يدکي، نيروي انساني و آموزش را در بنادر صيادي ارائه کنيم قطعا به رفاه جامعه صيادي کمک مي شود و بنادر هم به نقاط اقتصادي تبديل مي شود. 

مجاهدي درادامه گفت: با واگذاري پنج بندر در سال جاري، تعداد بنادر واگذار شده به 42 بندر افزايش مي يابد.

وي با اشاره به واگذاري بنادر به بهره برداران و جامعه صيادي گفت: بنادر بايد به سطحي برسد که قابل واگذاري باشد و همچنين کسانيکه مي خواهند اين بنادر را تحويل بگيرند نيز بايد بتوانند اين بنادر را مديريت کنند.

مجاهدي افزود : واگذاري اين بنادر مي تواند در عمران و آباداني سواحل، ايجاد اشتغال و رونق بخشي استقرار جمعيت نقش داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، ماهی ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار