رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، امروز چهارشنبه، به خاطر اینکه واشنگتن ومتحدانش، شروط کشور جهت پررنگ کردن نقش آن در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را پاسخ نگفته، ابراز نارضایتی و سرخوردگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الحیات"؛ رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، امروز چهارشنبه، به خاطر اینکه واشنگتن ومتحدانش، شروط کشور جهت پررنگ کردن نقش آن در ائتلاف بین المللی علیه داعش را پاسخ نگفته، ابراز نارضایتی و سرخوردگی کرد.

اردوغان گفت: طرف‌های بین المللی، هنوز، اقدامات قاطعانه‌ای در خصوص آموزش و تجهیز جنگجویان "ارتش آزاد" در سوریه انجام نداده‌اند و تاکنون، اقدامی جهت ایجاد منطقه  پرواز ممنوع و منطقه حائل، صورت نگرفته است.

وی اشاره کرد که ترکیه تا زمانی که به این شروط عمل نشود، موضع خود را تغییر نخواهد داد.
گفتنی است، همکاری ترکیه با ائتلاف بین المللی، تاکنون، تنها به اجازه عبور مبارزان پیشمرگه از خاک این کشور به کوبانی، محدود بوده است.

از طرف دیگر، سخنگوی سفارت آمریکا در آنکارا، تاکید کرده است که فرستاده  ویژه ی رئیس جمهور"جان الان"، به ترکیه سفر خواهد کرد و با برخی مسئولین بلند پایه ترکی، در چارچوب بررسی راهکارهای مقابله با داعش، دیدار خواهد کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار