توکلی گفت: روند کنونی استفاده از آب در کشور پرخطراست و بحث کنترل و نظارت بر برداشت آب راهکاری موثر در این زمینه است که مهم‌ترین بخش آن نصب تجهیزات برای تحویل حجمی آب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در نشست تخصصی مديريت منابع آب با رويكرد احيا و تعادل بخشي منابع زيرزميني که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد،گفت: روند کنونی استفاده از آب در کشور پرخطراست و بحث کنترل و نظارت بر برداشت آب راهکاری موثر در این زمینه است که مهم‌ترین بخش آن نصب تجهیزات برای تحویل حجمی آب است.

وی با بیان اینکه اغلب کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‌برداری از چاه‌ها، آب برداشت می‌کنند، گفت: هم‌اکنون در کشور 65 میلیارد مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود و حسابداری آن زمانی میسر است که میزان برداشت‌ها پایش شود.

توکلی ادامه داد: امسال اعتبار با مبلغ 700 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است تا از نابودی بیشتر منابع آب جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از تصویب یک درصد فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب خبر داد و افزود: با چنین اعتباری ترجیح بر این است که خود وزارت نیرو برای نصب تجهیزات اقدام کند، چراکه محول کردن خرید و نصب کنتور توسط کشاورز، طرح را با شکست مواجه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاه ، اب ، زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار