دومین کنفرانس دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات (CSCCIT)، از امروز به مدت دو روز با حضور متخصصان کشور مان در این رشته و سخنران ویژه از دانشگاه خاورمیانه ترکیه در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه مجهز شدن به آخرین دستاوردهای علمی دغدغه اصلی کشورها و ملت ها است، تصریح کرد: در حال حاضر رشد و شتاب علمی در رشته های مختلف به ویژه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در جهان بسیار سریع است و برای اینکه از این قافله و توسعه روند علمی دنیا عقب نمانیم، باید با مراکز علمی دنیا ارتباطی تنگاتنگ داشته باشیم.

دکتر غلامرضا حجتی،  اعضای گروه کامپیوتر این دانشکده را یکی از گروه های پرتلاش و تاثیرگذار این رشته در کشور بیان کرد و افزود: دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در این رشته افراد متخصص زیادی را به جامعه علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات کشورمان تحویل داده که امروزه از آنها به افتخار یاد می شود.

وی همچنین با اشاره به نحوه برگزاری این کنفرانس افزود: این کنفرانس به همت گروه کامپیوتر دانشکده  ریاضی برگزار می شود و  انتظار می رود  تدابیری اندیشیده شود که این چنین کنفرانس هایی به طور مرتب و منظم در این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشورمان برگزار شود.

دکتر جعفر رزم آرا، دبیر علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه این همایش با هدف رشد و توسعه دانش فناوری و فناوری کامپیوتر و با تاکید بر جنبه های بنیادی، کاربردی، راهبردی و توسعه ای برگزار می شود،گفت: 234 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد، 69 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله نیز به صورت پوستر در طول دو روز برگزاری این کنفرانس ارایه خواهد شد.

به گفته وی، مقالات برتر در مجلات علمی و پژوهشی محاسبات نرم و سامانه های غیر خطی و مقالات پذیرفته شده نیز در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وزارت علوم و سیویلیکا نمایه سازی خواهد شد.

دبیر علمی این کنفرانس یادآور شد: مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر، سیستم های هوشمند و محاسبات نرم، شبکه های کامپیوتری و سیستم های توزیعی، سیستم های دیجیتال، فناوری اطلاعات و کاربردهای ریاضیات در کامپیوتر از جمله محورهای اصلی این کنفرانس است.

دکتر جابر کریم پور، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز نیز به نحوه ارایه کارگاه های آموزشی این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در طول دو روز برگزاری این کنفرانس، سه کارگاه تخصصی با محوریت محاسبات موازی، تشخیص بدافزارها و حملات اینترنتی و باید و نباید های برنامه نویسی از سوی پژوهشگران و دانش پژوهان این رشته برگزار خواهد شد.

همین گزارش حاکی است؛ پروفسور ادنان یازیچی از دانشگاه خاورمیانه آنکارا کشور ترکیه، سخنران کلیدی آیین افتتاحیه این کنفرانس بود که در خصوص پایگاه های داده های چند رسانه ای سخنرانی نمود.

یادآور می شود قبل از سخنرانی پروفسور ادنان یازیچی ، دکتر آیاز عیسی زاده، عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی به معرفی بیوگرافی علمی و آثار وی پرداخت.
 
انتهای پیام/ ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.