مديرعامل شركت مديريت منابع آب ایران گفت: کمتر از 50 هزار حلقه چاه در کشور هوشمند شده و بحث‌های کنترلی در این زمینه به بررسی بیشتر نیازمند است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد حاج‌رسولي‌ها مديرعامل شركت مديريت منابع آب ایران در نشست تخصصی مديريت منابع آب با رويكرد احيا و تعادل بخشي منابع زيرزميني که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب کشور، در زمان حاضر تاکید عمده وزارت نیرو بر مباحث مدیریتی و نرم‌افزاری این بخش متمرکز است.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر وزارت نیرو طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی را در دستورکار قرار داده است و با توجه به تاکید شورای عالی آب، این موضوع به طور متمرکز و جدی پیگیری شود.

حاج‌رسولي‌ها یکی از طرح‌های مهم در این زمینه را جلوگیری از مازاد برداشت‌های آب از چاه‌های مجاز عنوان کرد و افزود: در این طرح 50 درصد دستاوردها بر چاه‌های مجاز و نصب ابزارهای اندازه‌گیری در این چاه‌ها متمرکز شده است.

وی ادامه داد: کمتر از 50 هزار حلقه چاه در کشور هوشمند شده و بحث‌های کنترلی  در این زمینه به بررسی بیشتر نیازمند است. 

حاج رسولیها ادامه داد: در آب‌های سطحی هم بنا به نظر کارشناسان باید از ابزارهای اندازه‌گیری استفاده شود تا در سال‌های آینده وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی در منابع آب سطحی کشور تکرار نشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجاز ، چاه ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار