رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 5 خبر داد:

اجرای مانور فرضی زلزله در بازارهای تره بار در غرب تهران

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 5 از برگزاری مانورهای آرامش و پناه گیری و مقابله در برابر زلزله در بازارهای میوه و تره بار در غرب تهران خبر داد.

علیرضا حاجی حسینی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌به منظور ارتقای آمادگی و آشنایی با مبانی مدیریت بحران، آمادگی شهروندان در هنگام بروز حوادث وقایع غیر منتظره و آشنایی با مبانی مدیریت بحران، آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه و اصول کمک‌های اولیه و اطفاء حریق کارگاه‌های اطفاء حریق و کمک‌های اولیه و مانورهای آموزشی با موضوع پناه گیری، آرامش و تخلیه اضطراری در بازارهای تره بار برگزار شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران در ادامه  افزود:  بر همین راستا در انتهای این مانور با حضور کارشناسان آتش نشانی، شهروندان و کارکنان بازارها با نحوه اطفاء حریق و استفاده از خاموش کننده‌ها آشنا شدند.
 
حاجی حسینی در ادامه بیان کرد:‌ بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده وقوع زلزله فرضی شهروندان و کارکنان بازارهای تره بار شیوه پناه گیری صحیح تخلیه و خروج اضطراری را به شیوه صحیح عملیاتی کرده و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن، حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به آن‌ها آموزش داده شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه در ادامه با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی و روش‌های مقابله با حوادث در سطح جامعه تاکید کرد:‌برای اولین بار سمینار آموزشی مدیریت بحران و کارگاه تئوری و عملی اطفاء حریق در مدارس و مراکز آموزشی برگزار شد.
 
حاجی حسینی در پایان گفت: گفتنی است کارگاه‌های آموزش مدیریت بحران در مراکز اداری و تجاری نیز برگزار می شود در این راستا ارتقاء اطلاعات کارکنان ادارات و دانش آموزان و اولیاء و مربیان کارگاه‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و مانورهای فرضی زلزله به صورت مستمر برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مانور ، فرضی ، زلزله ، بحران ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار