خطوط ریلی راه آهن شمال به قطارهای برقی مجهز می شوند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیر کل خطوط و سازه های فنی راه آهن کشور در همایش معاونان راه آهن کشور در ساری با اشاره به اینکه خطوط برقی راه آهن تا سال آینده راه اندازی می شود افزایش ایمنی خطوط با ایجاد خط دوم را از برنامه های امسال راه آهن جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

رشیدی نیز با بیان اینکه اکنون ظرفیت خطوط ریلی 2 تا 5/3 میلیون تن است افزود : با بهره برداری خطوط برقی ظرفیت حمل بار به 9 تا 10 میلیون تن در سال می رسد.

گران پاشا مقاوم سازی پلها ، تونل ها ، دو خطه شدن خطوط راه آهن را از برنامه های اجرا شده این اداره کل اعلام و تصریح کرد : با همکاری دانشگاه علم و صنعت ، دانشکده و مرکز تحقیقات راه آهن کشور سلامت فنی سازه های پل های ورسک ، اوریم و کلانتری تأیید شده است.

دبیر همایش معاونان راه آهن کشور با اشاره به اینکه عبور 80 درصد خطوط راه آهن شمال در شهرها ، روستاها و زمین کشاورزی است . ایجاد حریم و دیواره های برای عابران و خودروها را امسال عامل کاهش تصادفات این خطوط اعلام کرد.

او از آغاز فعالیت خط ریلی اینچه برون از ماه آینده خبر داد و پیش بینی کرد : در این محور ریلی سالانه سه میلیون تن بار به تهران حمل شود.

در همایش معاونان راه آهن کشور که تا فردا در اداره کل راه آهن شمال ادامه دارد قرار است قائم مقام مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز حضور یابد.


انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۶
خوبه...مرسی