نشریه آمریکایی نوشت تأخیر در دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، از دستیابی به توافق نامطلوب بهتر است و ما باید همچنین روی برنامه موشکی ایران که به سمت قابلیت ساخت موشک های قاره پیما پیش می رود، تمرکز کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه اینترنتی بوستون هِرالد در یکی از مقالات امروز خود به قلم "پیتر بروکس" نوشت آنگونه که ظاهر امر نشان می‌دهد، چشم انداز دستیابی به توافق هسته‌ای بین آمریکا و ایران تا دوشنبه هفته آینده چندان جالب نیست.

یک مقام بلند پایه آمریکایی روز دوشنبه به نشریه وال استریت ژورنال گفت: ما در برهه بسیار دشواری از مذاکرات قرار داریم؛ به عقیده ما اگر قرار باشد تصمیم های دشواری گرفته شود، این تصمیم ها به آخرین لحظه موکول خواهد شد.

در بخشی از این گزارش آمده است، هم اکنون به نظر می رسد که مواضع طرفین درباره غنی سازی اورانیوم در ایران، کاهش تحریم ها بر ضد تهران و مهم‌تر از همه نظام بازرسی و راستی‌آزمایی، کاملاً با یکدیگر فاصله دارد. ما باید همچنین روی برنامه موشکی ایران که به سمت قابلیت ساخت موشک های قاره پیما پیش می رود، تمرکز کنیم.

گرچه احتمال تمدید شدن دوباره زمان مذاکرات هسته‌ای وجود دارد، تمدید گفتگوها از نادیده گرفتن اختلافات بهتر خواهد بود.

ایران در حال حاضر مواضع سرسختی دارد و احتمالاً به دنبال امضای توافقی است که در آن تحریم ها کاملاً برداشته شود.

این گزارش مدعی می‌شود: گذر زمان احتمالاً به سود ایران است، اما واشنگتن نیز باید در مذاکرات هسته‌ای سرسختی نشان دهد . دستیابی به توافق هسته‌ای بد مانند این است که اصلاً توافقی حاصل نشده باشد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار