رئیس اداره محیط زیست آستارا گفت: در پی حکم قضایی 17 هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا رفع تصرف شد.

شهروز قلی نژاد رئیس اداره محیط زیست آستارا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اراضی تصرف شده از سال 75 تحت عنوان شناگاه در مدیریت قبلی اداره محیط زیست آستارا به شهرداری تحویل داده شده بود.

وی با اشاره به اینکه 17 هکتار از این اراضی به یک شرکت خصوصی واگذار شده بود، اظهار داشت: شهرداری امتیاز این شناگاه را به یک شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران گردی و جهان گردی انتقال داد و آنها پناهگاه حیات وحش لوندویل را به مجتمع گردشگری تبدیل کردند.

قلی نژاد افزود: این شرکت بااحداث تاسیسات گردشگری پذیرایی و ساخت پلاژهای پذیرایی این منطقه را تحت تصرف درآورده بود.

رئیس اداره محیط زیست آستارا با تاکید بر اینکه تا به امروز برای باز پسگیری پناهگاه حیات وحش حکم‌های ضد و نقیضی صادر شده بود تصریح کرد:‌موضوع رفع تصرف این پناهگاه در دو مرحله در مراجع قضایی مورد پیگیری واقع شده بود اما طی این سال ها حکم های ضدو نقیضی در این رابطه صادر شده بود.

قلی نژاد با تاکید بر اینکه در نهایت اداره محیط زیست آستارا موفق به بازپسگیری این اراضی شد گفت: از دوسال پیش تا به امروز اداره محیط زیست آستارا با جدیت پیگیر این موضوع شد و در نهایت با ارائه مدارک و مستندات کافی موفق به باز پس‌گیری اراضی مورد تصرف شد.

وی افزود: حکم رفع تصرف این اراضی از اوایل تابستان امسال لازم الاجرا شد اما با توجه به اینکه تابستان فصل گردشگری و سفر مردم به آستارا است و هر ساله حدود 6 میلیون مسافر به این شهر سفر می‌کنند بر اساس مصوبات شورای تامین شهرستان یک مرحله رفع تصرف به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این مجموعه در فصل تابستان به بخش اداری شهرداری سپرده شده بود، بیان داشت: با مدیریت شهرداری در فصل تابستان این مجموعه مورد استفاده مسافران قرار گرفت و پس از خروج کامل گردشگران طی روزهای گذشته حکم قلع و قمع اجرا شد.

وی در پایان گفت: کانکس و تمام پلاژها و تاسیسات این شرکت خصوصی قلع وقمع شد و اراضی به طور کامل در اختیار محیط زیست قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگران ، آستارا ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار