"تم مک لیلان"، فاش ساخت که عناصر تروریستی گروه داعش که دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا"، آنها را جهت جنگ در سوریه و عراق، جمع آوری کرده و آموزش داده است، به سرزمین های آمریکایی بازگشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ تحلیلگر سیاسی آمریکا، "تیم مک لیلان"، فاش ساخت که عناصر تروریستی گروه داعش که دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا"، آنها را جهت جنگ در سوریه و عراق، جمع آوری کرده و آموزش داده است، به سرزمین‌های آمریکایی بازگشته‌اند.

مک لیلان در مصاحبه با "پرس تی وی" گفت: برخی از عناصر گروه تروریستی داعش پس از اینکه سعی داشتند با عبور از مرز مکزیک وارد آمریکا شوند، بازداشت شدند و اکنون، در خاک آمریکا حضور دارند. 

او افزود: "سیا"، دستگاه اطلاعات جاسوسی امریکا، تروریست های داعشی را آموزش داده است تا ابزاری برای مقابله با دولت سوریه باشند، ولی کنترل آن از دست آمریکا خارج شده و توحش آن، اکنون تمام جهان را بیمناک ساخته است.

او از این بحث، گریزی زد و گفت: آمریکا اشتباه بزرگی را مرتکب می شود که سعی دارد گروه تروریستی داعش را با حملات هوایی محدود که تاکنون نتیجه ای جز کشتار بی گناهان نداشته، ریشه کن و نابود سازد.

مک لیلان توضیح می‌دهد که بمباران جنگنده‌های آمریکایی، هیچ فرصتی برای پیروزی واقعی ندارند؛ زیرا بمبی که از ارتفاع 30 هزار پائی سقوط می کند، معلوم نیست که در کدام نقطه فرو می افتد و به چه چیزی برخورد می کند؛ از این رو، احتمال آنکه این بمب به دشمن برخورد کند بسیار کم است، ولی احتمال آنکه به شخصی بی گناه برخورد نماید،  بسیار زیاد است.

مک لیلان، همچنین، به شدت از استراتژی اوباما علیه گروه تروریستی داعش انتقاد کرد و گفت: او اقدامات بسیار ناچیزی انجام داده و آن هم بسیار دیر و با تاخیر بوده است.

روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا اخیرا فاش ساخته است که دولت اوباما، طرح های جدیدی را جهت تقویت و گسترش نقش سازمان "سیا" در تسلیح و آموزش تروریست های باصطلاح "میانه رو" در سوریه، در دستور کار خود قرار داده است؛ علاوه براین، وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون" نیز خود را برای ایجاد پایگاه های مخصوص آموزش این افراد آماده می‌کند.

این در حالی است که واقعیت‌های میدانی ثابت کرده است، گروه های تروریستی که از حمایت آمریکا و متحدان آن بهره می‌برند، هیچ تفاوتی با دیگر گروه های تروریستی که آمریکا داعیه مبارزه با آن را دارد، نمی‌کنند و در واقع  هر دو گروه، دو روی، از یک سکه هستند؛ ولی دولت آمریکا، به اصطلاح "مخالفان میانه رو" پناه برده است تا ماهیت تروریست‌های تحت حمایت خود را پنهان سازد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار