آغاز فعاليت دومين كشتي مسافري در مسير دريايي خرمشهر- بصره

دومين كشتي مسافري در مسير دريايي خرمشهر- بصره فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر، مراسم آغاز به كار كشتي مسافري ايران زمين تحت پوشش بخش خصوصي در مسير دريايي خرمشهر - بصره با حضور ولي اله حياتي فرماندار شهرستان خرمشهر، مسؤلان و كاركنان اين اداره كل، جمعي از خبرنگاران رسانه هاي محلي و مردم خرمشهر در پايانه بين المللي مسافري دريايي خليج فارس برگزار شد.
 
اين كشتي از نوع كروز به ابعاد 23 متر طول و 6 متر عرض، با آبخور 2 متر،سرعت 25 نات(گره دريايي) و ساخت كشور امارات ظرفيت جابجايي 100مسافر در هر سفر را دارا مي باشد.
 
درحال حاضر اين كشتي 3 نوبت در هفته و در روزهاي فرد كار جابجايي مسافران را انجام مي دهد و با توجه به نزديك شدن به ايام اربعين حسيني و استقبال زائران عتبات عاليات تعداد سفرهاي خود را افزايش خواهد داد.
 
همچنين كشتي برليان به عنوان اولين كشتي مسافري مسير دريايي خرمشهر-بصره از ارديبهشت ماه سال جاري با ظرفيت 235 نفرمسافر، 3 نوبت در هفته در اين خط دريايي تردد مي كند.
 
لازم به ذكر است پايانه بين المللي مسافري خليج فارس خرمشهر با برخورداري از 2پست اسكله و ظرفيت جابجايي يك هزار و 200 مسافر در روز، به عنوان مجهزترين و بزرگترين پايانه مسافري دريايي منطقه محسوب مي‌‌شود كه خط مسافري دريايي خرمشهر-كويت و خرمشهر- بصره در آن فعال است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، مسافربری ، خرمشهر ، بصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار