فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی شهر دوحه قطر را برای میزبانی بازی‌های جهانی سال 2019 انتخاب کرد که البته با نارضایتی تعدادی از قهرمانان این رشته همراه شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای اسپرت، هنوز شبهات بسیاری  در مورد میزبانی بازی‌های جام جهانی فوتبال در سال 2022 توسط قطر وجود دارد که این بار فدراسیون جهانی دو و میدانی تصمیم گرفت میزبانی بازی‌های جهانی سال 2019 را به این کشور بسپرد.
 
دوحه حق میزبانی این رقابت‌ها را در یک رقابت فشرده با شهر بارسلون اسپانیا بدست آورد و همانند بازی‌های جام جهانی 2022، قرار است مسابقات جهانی دو و میدانی را هم به دلیل گرمای شدید هوا در فصل تابستان بین تاریخ 29 سپتامبر تا 6 اکتبر برگزار کند.
 
البته این رقابت‌ها همیشه در ماه آگوست برگزار می‌شد اما حالا دو و میدانی کاران هم مانند فوتبالی‌ها مجبور به تغییر برنامه زمانی رقابت‌های خود هستند.

 بازی‌های جهانی دوو میدانی پکن در سال 2015 بین 22 تا 30 آگوست برگزار شد و بازی‌ةای جهانی سال 2017 به میزبانی لندن هم دقیقا در همین بازه زمانی برگزار خواهند شد.

موضوع جا به جایی برنامه دونده‌ها مشکلات فراوانی به همراه می‌آورد. به عنوان مثال قرار است مسابقه دوی سرعت جام جهانی 2019 دوحه به دلیل گرمی هوا در روزهای نخست ماه سپتامبر برگزار شود حال آنکه مسابقات قهرمانی لیگ الماس به میزبانی بروکسل هم همیشه هفته اول سپتامبر برگزار می‌شود.
 
این شکل دقیقاً شبیه به چیزی است که لیگ‌های فوتبال به دلیل تغییر برنامه جام جهانی سال 2022 به آن مواجه هستند.

* جان ادواردز: انتخاب دوحه خوشحالمان نکرد!
 
جان ادواردز قهرمان سابق 3 دوره مسابقات جهانی و یک دوره بازیهای المپیک در رشته پرش سه گام نظر شخصی‌اش را در مورد اعطای میزبانی بازیهای جهانی سال 2019 به دوحه قطر عنوان کرد.

وی در این باره گفت: قصد ندارم عوام فریبی کنم و به دروغ از انتخاب چنین میزبانی خوشحالی مصنوعی بروز دهم.
 
قطر کشور مناسبی برای شکستن رکوردهای جدید نیست. تاکنون هرگز بازیهای جهانی دو و میدانی در کشوری به اندازه قطر گرم برگزار نشده است. دو و میدانی کاران به چنین شرایط آب و هوایی عادت ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار