معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه «مشاعره سلامت»، تصریح کرد: مشاعره ها به واسطه ظرفیت انتقال پیام ها در حوزه سلامت را دارند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، حمید شاه آبادی با بیان اینکه شعر و شعرخوانی فی نفسه ظرفیت های بزرگی در عرصه ارتقا فرهنگی کشور دارد، اظهار داشت: ارتباط با مفاهین و مضامینی که به نوعی در برگرفته از فرهنگ دینی و بومی ما است، می توانیم با استفاده از شعر امکان رشد ویژه ای دارد.

وی افزود: هر چقدر که جامعه ما با شعر مانوس باشد، فرهیختگی جامعه ارتقاء پیدا می کند و تردیدی نیست که شعر چون از قوه خیال بهره بری می کند و او را در یک فضای هنری می برد، ماندگاری بیشتری هم در ذهن مخاطب دارد.

وی ادامه داد: اگر مضمونی را در قالب شعر بیان و منتقل کنیم، قطعا این در ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه مخاطب می نشیند و اثربخشی قابل توجهی دارد.

معاون اسبق هنری وزارت ارشاد با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به حوزه سلامت، گفت: حرکت های حوزه سلامت به نوعی نیازمند ارتباط با توده های مردم است و در واقع در حوزه سلامت جامعه آماری ما تک تک مردم هستند و به همین جهت باید بسیاری از پیام‌های حوزه سلامت را طوری دریافت کنند که جزوی از زندگیشون شود که مشاعره این ویژگی را دارد.

وی افزود: دانشجویان ما به ویژه دانشجویان پزشکی سفیران این حوزه هستند، عناصر بسیار موثری هستند و این حرکت ارزشمندی است که وزارت ارشاد ایجاد کرده است.

شاه آبادی با تاکیر بر مخاطب محوری در برنامه ها، گفت: باید بازخورد این مشاعره را در جامعه مخاطب معین به درستی ارزیابی کنیم. پس نوع اشعار باید با نوع مخاطبین ارتباطی برقرار شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه من کارشناس این حوزه این نیستم، اظهار داشت: باید توجه داشت هر برنامه ای بیننده خاص خودش را دارد و اینطور نیست که چون مشاعره است، همیشه بیننده های آن واحد باشند.هر چه جلوتر می رویم دسته بندی های برنامه های مشاعره هم متفاوت می شود و بسته به نوع شعری که ارائه می شود و نوع شرکت کنندگان و نوع مضامین، جامعه آماری آن هدف مند تر و محدودتر اما تاثیرگذارتر می شود.

وی بیان داشت: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هر کدام از پیام های حوزه سلامت برای چه بخشی از جامعه تاثیرگذار است.

شاه آبادی با بیان اینکه متخصصین بهداشت و شعر باید طوری اقدام کنند که از یک فضای پراکنده فاصله بگیرند، اظهار داشت: قطعا در این صورت است که این مسیر به ثواب نزدیک تر خواهد بود، یعنی زمانی که ما بتوانیم برنامه ها را کاملاً با مخاطب مد نظر خودمان هماهنگ کنیم.

گفتنی است؛ در برنامه «مشاعره سلامت» که به کارگردانی علیرضا فرحجود و مجری کارشناسی اسماعیل آذر هر شب ساعت22 از شبکه آموزش پخش می‌شود دانشجویان علوم پزشکی از سراسر کشور و از 24 استان حضور دارند و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از جمله پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی می‌توانستند در این مشاعره شرکت می کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار