خالد العبیدی: بغداد با حضور نظامیان خارجی مخالف است

وزیر دفاع عراق تاکید کرد بغداد با استقرار نیروهای زمینی خارجی در این کشور برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق روز سه شنبه تاکید کرد بغداد با استقرار نیروهای زمینی خارجی در عراق به منظور مبارزه با گروههای تروریست و افراط گرای فعال در این کشور مخالف است.

وزیر دفاع عراق با تاکید بر این که ارتش این کشور به تنهایی توانایی آن را دارد که گروه تروریستی داعش را از خاک خود بیرون براند، تصریح کرد با ورود نیروهای زمینی خارجی به عراق برای مبارزه با تروریست ها مخالف است.

خالد العبیدی  که روز سه شنبه در پایان مراسم اعطای درجه به نیروهای امنیتی عراق در منطقه ای در 350 کیلومتری جنوب بغداد، سخن می گفت، خاطر نشان کرد دولت عراق به هیچ نیروی زمینی اجازه ورود به خاک خود به منظور مبارزه با تروریسم را نخواهد داد و عملیات زمینی بر ضد این گروه در خاک عراق منحصرا توسط ارتش عراق صورت خواهد گرفت.

العبیدی تصریح کرد ائتلاف بین المللی ضدداعش که آمریکا و برخی متحدان اروپایی و عربش ایجاد کرده اند تا کنون چندین حمله هوایی بر ضد مواضع این گروه در شمال و غرب عراق انجام داده اند اما اصلی ترین حملات بر ضد این گروه توسط نیروهای هوایی عراق صورت گرفته است.

نیروهای نظامی عراق در روزهای اخیر به پیشرفت های خوبی در مبارزه با داعش دست یافته اند و سازمان ملل متحد نیز روز گذشته اعلام کرد نظامیان عراقی که از حمایت مردان مسلح قبایل برخوردار شده اند، افراط گرایان گروه داعش را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

" نیکولای ملادنوف"، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عراق روز چهارشنبه اعلام کرد راهبرد دولت جدید عراق مبتنی بر استخدام کردها و اعضای قبایل محلی به منظور کمک به نظامیان ارتش در مبارزه با ستیزه جویان گروه داعش، موثر واقع شده است.

به نظر می رسد اظهارات وزیر دفاع عراق پاسخی باشد به صحبت های روز دوشنبه "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا که گفته بود ممکن است آمریکا برای کمک به ارتش عراق در مبارزه با داعش نیروی زمینی به این کشور اعزام کند اما مشروط به این که مقامات بغداد چنین چیزی را از آمریکا درخواست کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار