بازداشت داماد "بن علی" هنگام ورود به تونس

دستگاه قضائی تونس دیروز عصر حکم بازداشت "سلیم شیبوب" یکی از دامادهای رئیس جمهور سابق تونس زین العابدین بن علی را صادر کرد. این حکم به دنبال بازگشت او به تونس صورت گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، "سام السعیدی" یکی از وکلای "بن علی" به فرانس پرس گفت" قاضی پرونده دستور توقیف شیبوب را به خاطر برگزاری جلسه ای با گروه صنعتی الستوم فرانسه صادر کرد". او اشاره کرد شیبوب به زندان المرناقیه نزدیک پایتخت انتقال داده شد.

از سوی دیگر سفیان السلیطی سخنگوی دادستان کل گفت شیبوب متهم به سوء استفاده از نفوذ خود در امور کشور است. او افزود شیبوب به طور غیابی به شش سال حبس بخاطر در اختیار داشتن سلاح گرم بدون مجوز بوده است، این پرونده تا کنون باز مانده بود و از سوی دیگر او در پرونده دیگری محکوم به شش ماه زندانی شده است. 

السلیطی ادامه داد "او 10 روز مهلت دارد تقاضای تجدید نظر کند".

در سال 2012، شیبوب در مصاحبه با کانال تلویزیونی  تونس گفت که او آماده بازگشت به تونس و تسلیم خود به مقامات قضائی است، اما دولت از ورود او خودداری کرد، طبق اظهارات شیبوب به او، یک پاسپورت جدید داده شد.

هفته گذشت شیبوب گفت نام او در لیست تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت و او 18 نوامبر به تونس باز خواهد گشت.

او گفت "ارتباطش با بن علی رئیس جمهور مخلوع از سال 2002 قطع شده، و در ژانویه سال 2011 مجددا با او ارتباطی برقرار کرده اما از آن تاریخ تا امروز هیچ ارتباطی با او نداشته ام".

چهارشنبه گذشته شیبوب در پاسخ به سوال فرانس 24 در مورد  بازگشت به تونس گفت: امروز ما دستگاه قضائی مستقلی داریم و این برای من یک تضمین است".




انتهای پیام./
برچسب ها: بن علی ، تونس ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار