با موافقت نمایندگان مناطق محروم و بهره بردارانی که در احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی مشارکت نموده باشند، از پرداخت سهم نقدی مشارکت در احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی معافند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی دائمی کردن احکام بودجه ماده 11طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی و تنظیم کردند.  
 
به‌منظور تشویق و جلب سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بخش غیردولتی و تعاونی‌های تولیدی و تشکل‌های آب بران و شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های کشاورزی در امر لایروبی و احداث آب بندان‌ها، سدهای لاستیکی، تسریع در احداث، تکمیل و تجهیز طرح‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی و روش‌های نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب و انرژی، دستگاه‌های اجرائی ملی و استانی از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط ذیل برنامه‌های مربوط، اعتبارات موردنیاز احداث و تکمیل طرح‌های موصوف را به میزان تا هشتاد و پنج درصد (۸۵%) به‌عنوان سهم دولت به‌صورت بلاعوض و مابقی به‌عنوان سهم بهره برداران به‌صورت نقدی یا تأمین کارگر یا تها‌تر زمین یا کالای موردنیاز در اجرای طرح پرداخت نمایند. م

مناطق محروم و بهره بردارانی که در احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی مشارکت نموده باشند، از پرداخت سهم نقدی مشارکت در احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی معافند.  
 
آیین‌نامه اجرائی این ماده شامل نحوه تأمین و سهم کمک بلاعوض و اولویت‌‏های اجرائی و منطقه‌ای با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.  
 
این ماده با 170 رای موافق، 9 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن تصویب شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار