احمد حق طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و بخش ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: حوزه دفاع مقدس چشمه‌‌ای است که تمام اقشار و اقلیت‌ها به ویژه جوانان از آن بهره می‌برند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ احمد حق طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و بخش ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در نشست خبری هزار نمایشگاه دفاع مقدس در هزار نقطه کشور گفت: تقارن هفته‌ی کتاب با هفته‌ی بسیج باعث شده که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با همکاری وزارت ارشاد برنامه‌ای برای عمل به منویات مقام معظم رهبری نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی و ششمین دوره‌ی این نمایشگاه شکل بگیرد.
 
وی افزود: دفاع مقدس فرصت مناسبی را فراهم کرد که در مردم فرهنگی ایجاد شود که مثل یک چشمه‌ی جوشان از این حوزه به خصوص جوانان استفاده کنند.
 
حق طلب تصریح کرد: اگر به نقاط دور افتاده‌ی کشور برویم، شاهد خواهیم بود که نام شهدا به نام کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین نام گذاری شده و این گنجینه گران بهای دفاع مقدس است.
 
حق طلب گفت: بخشی از ترویج کتاب در این حوزه وظیفه‌ی سازمان است و باید بقیه‌ی ارگان‌ها نیز مشارکت کنند.
 
وی در ادامه گفت: نشر این کتاب‌ها باعث شده که بسیاری از کتاب‌های دفاع مقدس بعضا از صد نوبت چاپ رد شده و این امر باعث شده که کتاب‌های این حوزه از موضوعات دیگر پیشی بگیرد.
 
حق طلب در مورد کتاب‌های در اختیار قرار گرفته‌‌ی این نمایشگاه‌ها گفت: در این نمایشگاه در مجموع 143 عنوان کتاب از ناشران عرضه شده و بسته‌ای به ارزش 2.5 میلیون تومان با حداقل 30 درصد تخفیف در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.
 
حق طلب اظهار داشت: کمبود بعضی از کتاب‌ها توسط ناشران به دلیل نداشتن تعداد کافی و یا عدم چاپ به موقع کتاب‌ها باعث شد که بسیاری از این کتاب‌ها به نمایشگاه نرسد.
 
وی گفت: ما تجربه‌ی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه بین المللی کتاب را در این نمایشگاه پیاده خواهیم کرد و خواهیم توانست تا دور افتاده ترین نقطه‌ی ایران کتاب توزیع کنیم.
 
وی در مورد افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران با حضور امام جمعه‌ی وقت، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین کشوری به صورت نمادین افتتاح و نمایشگاه‌های کشور کار خود را به مدت یک هفته آغاز می‌کنند.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و بخش ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: این نمایشگاه در مدارس، پایگاه‌های بسیج و میادین با همکاری ناشرین خصوصی برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: دستور العمل به استا‌ن‌ها ارسال شده و در شبکه‌های استانی به عنوان حلقه‌ی رابط به اجرای نمایشگاه کتاب می‌پردازد.
 
رئیس این سازمان گفت: اجرای هزار نمایشگاه در هزار نقطه‌ی کشور تنها بخشی از کار ما است و همزمان در یادمان‌های دفاع مقدس نظیر طلاییه، فتح المبین، شملچه، هویزه و دهلاویه،‌خادمین و عوامل اجرایی در این یادمان‌ها به زائرین راهیان نور ارائه خدمات می‌کنند. در این راستا 20 میلیارد ریال بن در اختیار یک میلیون دانش آموز دبیرستانی دختر و پسر اعزامی به مناطق عملیاتی قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: خیلی از مسئولین نظام می‌گویند که تمامی امکانات در تهران متمرکز بوده ولی سازمان با عدالت این قول را می‌دهد که کتاب‌های دفاع مقدس را در این غرفه‌ها تا دور افتاده ترین نقطه‌ی کشور ارسال کند.
 
حق طلب گفت:‌ ایجاد خرید الکترونیک در اغلب غرفه‌ها فراهم نمی‌باشد و این نمایشگاه بخش‌های جنبی نظیر نشست و ... ندارد و اگر اتفاقی در این برنامه‌ها بخواهد روی دهد،‌ در کنار برنامه‌های هفته‌ی بسیج خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: بودجه‌ی این سازمان 100 میلیون تومان است ولی جمع بسته‌های ارسال شده با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌ها به یک میلیارد تومان می‌رسد.
 
وی خاطرنشان کرد: در طول سال برای قشرهای مختلف برنامه داریم و برای آموزش نویسندگی و پشتیبانی این امر اساتیدی را به سراسر کشور برای استعداد یابی و پرورش خلاقانه نویسندگان اعزام خواهیم کرد.
 




انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات ، هفته کتاب ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار