مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پس از اشغال نظامی افغانستان از سوی آمریکا که تصوراتی در ذهن سردمداران کاخ سفید ایجاد شده بود، شهید طهرانی‌مقدم اقتدار موشکی ایران را به عنوان یک عامل بازدارنده در راستای دفاع، امنیت و صلح کامل در منطقه به‌کار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "یحیی صفوی" مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش دانشمند برجسته که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید طهرانی‌مقدم اظهار داشت: از اوایل جنگ تا شهادت شهید طهرانی‌مقدم ارتباط نزدیکی با او داشتم، او انسانی مؤمن، خردمند و دانشمند بود که زندگی و اندیشه‌اش را در راه خدمت به دفاع و امنیت کشور هزینه کرد.   
 
وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم را می‌توان مرد صلح و امنیت منطقه نامید چرا که هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن در این راه قدم برداشت.   

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش شهید طهرانی‌مقدم در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس در مقابل بحران جنگ شهر‌ها با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری بیشتر شهرهای ما را گرفت و عملیات مقابله به مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد.   
 
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه گریزی نیز به نقش شهید طهرانی‌مقدم پس از دوران دفاع مقدس زد و بیان داشت: پس از اشغال نظامی افغانستان از سوی آمریکایی‌ها که تصوراتی در ذهن سردمداران کاخ سفید ایجاد شده بود، شهید طهرانی‌مقدم اقتدار موشکی ایران را به عنوان یک عامل بازدارنده در راستای دفاع، امنیت و صلح کامل در منطقه به‌کار گرفت.   
 
وی در ادامه با اشاره به جنبه‌های مثبت و حسنه زندگی این شهید بزرگوار بیان داشت: شهید طهرانی‌مقدم یک ورزشکار بود و اولین کوهپیمایی 5 هزار نفری در طول تاریخ دماوند را این بزرگوار ساماندهی کرد.   
 
سرلشکر صفوی اظهار داشت: در طول 10 سالی که فرماندهی سپاه پاسداران را برعهده داشتم، شهید طهرانی‌مقدم به عنوان فرمانده موشکی سپاه با همان روحیه جهادی و خلاقیت دوران دفاع مقدس مسئولیت‌ها را برعهده می‌گرفت.   
 
وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم و شهید چمران الگوهایی مناسب برای دانشجویان محسوب می‌شوند، زیرا آن دو بزرگوار علم و عمل را با هم آمیختند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با ابراز تأسف از عدم همکاری دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: سیستم اجرایی کشور باید از ظرفیت بالای دانشگاه‌ها جهت مدیریت و پیشرفت کشور استفاده بیشتری کند و در برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است استفاده از ظرفیت عملی دانشگاه‌ها درباره پیشرفت صنعتی، کشاورزی و آمایش سرزمین مطرح است.   

انتهای پیام/   
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار