سبحانی‌نیا در دیدار با معاون وزیر خارجه ویتنام؛

ایران هیچگاه از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آید

عضو هیات رئیسه مجلس در دیدار با معاون وزیر خارجه ویتنام با بیان اینکه راهبرد ایران مقابله با گروه‌های افراطی در خاورمیانه و تقویت مناسبات نزدیک با کشورهای مستقل است، گفت: ایران هیچگاه ازحقوق ملت خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که به سرپرستی حسین سبحانی نیا رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام به هانوی سفر کرده است، بعداظهر سه شنبه 27 آبان با معاون وزیر امورخارجه  ویتنام دیدار و گفتگو کرد.
 
سبحانی نیا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی ازروند روبه رو رشد همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های گوناگون گفت: با توجه به مشترکات فراوان و ظرفیت‌های موجود در ایران و ویتنام دو کشور از فرصت‌های زیادی  برای توسعه و گسترش روابط  فیمابین به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری برخوردارند که باید از آنها به نفع  دو ملت بهره گرفت.
 
وی برآمادگی شرکت‌ها و بخش خصوصی ایران برای حضور دربازار ویتنام و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و سرمایه گذاری مشترک در ویتنام تاکید  کرد.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران و ویتنام هزینه‌های زیادی برای استقلال و مبارزه با استکبار داده اند، گفت: حضور هیات پارلمانی ایران تاکیدی بر حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش روابط فیمابین می‌باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به سیاست اصولی کشورمان در کمک به حفظ و تثبیت صلح  وامنیت پایدار در منطقه و جهان گفت: راهبرد ایران مقابله با گروه‌های افراطی در خاورمیانه و تقویت مناسبات نزدیک با کشورهای مستقل ازجمله ویتنام می‌باشد.
 
سبحانی‌نیا در ادامه به موضوع هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 1+5 جدی و مهم می‌باشد و در این مسیر اقدامات بسیار خوبی برای  اعتماد سازی بیشتر انجام داده است، در صورتی که گروه 1+5 دردستیابی به توافق جدی باشد امکان حصول توافق میان طرفین وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: ایران هیچگاه ازحقوق ملت ایران در استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای کوتاه نخواهد آمد.
 
آقای نم معاون وزیرخارجه ویتنام نیز دراین دیدار با تاکید بر اراده کشورش برای توسعه همه جانبه مناسبات نزدیک با ایران، گفت: ویتنام برای توسعه همکاری های دوستانه با ایران در همه حوزه ها هیچ محدودیتی قائل نیست.
 
وی افزود: هانوی همواره در مجامع جهانی همکاری نزدیکی با ایران داشته و خواهد داشت.
 
معاون وزیر خارجه ویتنام در ادامه حجم مبادلات تجاری میان دوکشور در مقایسه  با روابط سیاسی فیمابین بسیاراندک خواند وگفت: ویتنام آمادگی  کامل برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران  و انجام سرمایه گذاری های مشترک دارد و در این زمینه ازحمایت مجلس شورای اسلامی قدردانی می کند.
 
وی همچنین بر استمرار حمایت کشورش ازمواضع اصولی کشورمان برای استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای تاکید کرد و گفت: بهره گیری ازفن آوری هسته ای در امور صلح آمیز حق همه ملت ها است.
 
هیات پارلمانی کشورمان همچنین صبح امروز ضمن ادای احترام به رهبر فقید مردم ویتنام آقای هوشی مینه و گرامیداشت مبارزات وی و ملت ویتنام درمقابله با استکبار جهانی و حفظ استقلال کشورشان از منزل ایشان نیز بازدید کرد.
 
 حسین سبحانی نیا، محمد سقایی، خصوصی ثانی، حسن پور و جلیل سرقلعه اعضاء هیات پارلمانی کشورمان درسفر به ویتنام هستند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار