رحیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشگاه‌ها در حرکت‌ به سوی خودکفایی اقتصادی نقش بی‌بدیلی دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: امروز کشور ما در عرصه علمی نیازمند حرکاتی است که کشور را به لحاظ اقتصادی خودکفا کند و داننشگاه‌ها می‌توانند در این عرصه نقش پررنگی داشته باشند.

"احمدرضا رحیمی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیان اینکه هر دولتی که بر سرکار می‌آید برنامه‌هایی را برای اجرایی کردن با خود به همراه می‌آورد و دولت یازدهم نیز در عرصه آموزش عالی برنامه‌ای را اراده داده و موظف است به سمت آن حرکت کند، گفت: آسیب ناشی از عملیاتی نشدن برنامه‌ها در درجه اول متوجه خود دولت است. چرا که افکار عمومی برنامه‌ها را از دولت طلب می‌کند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: رئیس جمهور نمی‌تواند در جهت‌گیری‌ها و مسائل کلانی که دارد نظر مجلس را نادیده بگیرد و یا  سعی کند تحت فشار افکار عمومی عقاید خود را به مجلس تحمیل کند.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تأثیر میان مدت عدم وجود وزیر در پست وزارت علوم اظهار داشت: در بحث علمی هر جامعه‌ای باید به روز بوده و به موازات پیشرفت علمی درجهان پیش رود و از آنجا که وزارت علوم متولی امور علمی در کشور است، اگر در کوچکترین امور خود با تردید روبرو شود، چطور می‌تواند در مباحث علمی و مسائل کلان با جهان به رقابت بپردازد.  
 
رحیمی ادامه این روند را در شرایطی که کشور در تحریم به‌سر می‌برد ناخوشایند دانست و گفت:  امروز کشور ما در عرصه علمی نیازمند حرکاتی است که کشور را به لحاظ اقتصادی خودکفا کند و داننشگاه‌ها می‌توانند در این عرصه نقش پررنگی داشته باشند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه امیرکبیر در پایان خاطر نشان کرد: چرخه‌ای که در حال حاضر وزارت علوم در آن گرفتار شده توقف بسیاری از امور علمی و غیر علمی را به دنبال دارد که آثار و تبعات آن در چند سال آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار