رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌های كشور گفت: زمينه‌های لازم برای ترويج فرهنگ اقامه نماز جماعت در فرودگاه‌های كشور فراهم شده است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، محمد عباسي در سفر خود به فرودگاه شاهرود از نمازخانه جديد اين فرودگاه بازديد و در هفتاد و پنجمين جلسه ستاد اقامه نماز شركت كرد.
 
مشاور مديرعامل و رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور همچنين در نماز جماعت اين فرودگاه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين ترابي امام‌جمعه و نماينده ولي‌فقيه در شاهرود حضور يافت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ترابي امام‌جمعه و نماينده ولي‌فقيه در شاهرود نيز طي سخناني گفت: همه احكام دين از جمله نماز نياز به اقامه دارند بدين معنا كه بايد احكام دين و نماز را در جامعه بر پا كرد مثل نمازي كه سيد الشهداء در روز عاشورا نماز را به‌طور علني اقامه و برپا كرد.
 
پس از اقامه نماز٬ هفتاد و پنجمين جلسه ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور با ارائه گزارشي از عملكرد فرودگاه شاهرود در خصوص نماز توسط منوچهر اتقيايي مدير فرودگاه شاهرود آغاز شد.
 
برگزاري دوره‌هاي آموزشي 28 ساعت نماز براي كاركنان، جشن تكليف ويژه فرزندان و همچنين احداث نمازخانه جديد از برنامه‌هاي ستاد اقامه نماز فرودگاه شاهرود طي اين مدت بوده است.
 
در ادامه نيز، عباسي رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور نيز طي سخناني با اشاره به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در بحث نماز مبني بر حضور مديران دستگاه‌هاي اجرايي به همراه معاونان مجموعه در صفوف به هم فشرده نماز جماعت اداري گفت: اين امر باعث مي‌شود تا كاركنان به حضور در نماز جماعت تشويق و ترغيب شوند و اين خود حركتي نمادين از تحقق آيه كريمه "الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصوة" است كه خوشبختانه اين امر هم در ستاد مركزي و هم در فرودگاه‌هاي كشور شكل اجرايي خوبي به خود گرفته و مديران نسبت به اين موضوع اهتمام ويژه‌‌يي دارند.
 
عباسي در اين‌ باره تصريح كرد: ساخت نمازخانه جديد فرودگاه شاهرود نشان از همكاري صادقانه مديران قبلي و فعلي فرودگاه شاهرود در امر ترويج فرهنگ نماز بوده است.
 
رئيس ستاد اقامه نماز شركت فرودگاه‌هاي كشور در ادامه عنوان كرد: خوشبختانه در ابعاد مديريتي، فرهنگي و فيزيكي، برگزاري نماز جماعت در همه فرودگاه‌هاي كشور نهادينه شده و با استقبال خوبي همراه است.
 
عباسي افزود: طبق توافقنامه وارت راه و شهرسازي با ستاد اقامه نماز كل كشور بندهايي از اين توافقنامه مربوط به اشاعه فرهنگ نماز در صنعت حمل و نقل هوايي است كه با جديت هر چه تمام و حمايت مسئولان شركت و اعضاي هيات مديره پيگيري و اجرا مي‌شود.
 
وي افزود: براساس اين توافقنامه فعاليت‌هاي حوزه ستادي و فرودگاهي در امر نماز بايد هر 4 ماه يكبار به صورت گزارش مكتوب و مستند به مراجع ذي‌صلاح ارسال تا عملكردها در خصوص ترويج فرهنگ نماز مورد بررسي قرار گيرد.
 
در ادامه اين جلسه از امام جماعت سابق اين فرودگاه حجت‌الاسلام و المسلمين برزكار به خاطر تلاش‌هاي سازنده در طول 5 سال در امر نماز قدرداني شد.
 
گفتني است؛ حجت‌الاسلام و المسلمين آموده امام جماعت جديد فرودگاه پس از موفقيت در آزمون شفاهي لازم در قرائت صحيح نماز به عنوان امام جماعت جديد فرودگاه شاهرود معرفي شد.
 
گفتنی است؛ در پايان جلسه به‌ منظور قدرداني از تشريك مساعي، همفكري و تلاش هاي صادقانه اعضاي ستاد اقامه نماز فرودگاه شاهرود هدايايي اهدا شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ستاد ، اقامه ، نماز ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار