یک خبرگزاری آمریکایی اذعان کرد اوباما هم مانند رئسای جمهور پیشین امریکا نتوانست روابط خودر را با ایران را بهبود دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی  نوشت:" بیل کلینتون" و " جورج بوش" تلاش کرند اما هر دو نتوانستند موفق شوند که روابط واشنگتن با تهران را بهبود دهد. در شرایطی که دور دوم ریاست‌جمهوری" باراک اوباما" به پایان خود نزدیک می‌شود او از هر دو رئیس‌جمهور سابق آمریکا به هدف بهبود روابط با ایران نزدیک‌تر شده است اما او هم هنوز به این هدف دست نیافته است."


اسوشیتد پرس همچنین در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 نوشت : دور نهایی مذاکرات هسته ای ایران چند روز دیگر در وین  آغاز می‌شود، ولی سایه تلاش‌های ناموفق مذاکرات قبلی بر این دور از مذاکرات سایه انداخته است.

 این خبرگزاری همچنین به موانع موجود بر سر راه حصول توافق هسته‌ای  و اعلام کرد که  تندروهای کنگره و رژیم صهیونیستی از آن جمله اند.

با وجود این موارد و پیچیده بودن مذاکرات هسته‌ای، پیشرفت کار کند باشد و احتمال دست‌یابی به چیزی کمتر از یک توافق کامل تا دوشنبه آینده را افزایش داده است.

آسوشیتدپرس به نامه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی الشاره کرد، مدعی شده که وی در این نامه تصریح کرده است که حصول توافق می‌تواند به بهبود روابط گسترده‌تر بین ایران و آمریکا منجر شود.

این گزارش به آنچه هدف مشترک ایران و ایالات متحده در نابودی داعش خوانده می‌شود اشاره کرده اما تصریح کرده است که ایران و آمریکا بر سر موضوع سوریه و حکومت این کشور اختلاف نظر دارند. ایران همچنان از دولت بشار اسد حمایت می‌کند اما آمریکا می‌گوید که بشار اسد باید برود.

آسوشیتدپرس نوشت: ده‌ها سال بی اعتمادی بر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 سایه افکنده است.و این بی‌اعتمادی به پیش از انقلاب اسلامی ایران و به دوران سرنگونی دولت "محمد مصدق" نخست وزیر ایران بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

خبر در حال تکمیل است...


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار