مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبرداد

پذیرش 28.5 میلیون مسافر در هفت ماهه امسال/ رکورد پروازهای عبوری از فضای ایران شکسته شد

ایلخانی گفت: در دو هفته گذشته رکورد هزار و 43 فروند پرواز عبوری از فضای ایران شکسته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوایی و هوانوردی با بیان این که شرکت فرودگاه‌ها دو ماموریت اصلی دارد گفت: ایجاد و تعمیر و نگه داری راه‌های هوایی کشور اصلی‌ترین ماموریت شرکت فرودگاه‌ها به شمار می‌رود.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر 92 راه هوایی داریم که 59 هزار کیلومتر راه هوایی است و با ده دستگاه رادار به 70 کشور ارائه خدمات و سرویس هوانوردی می‌دهد.
 
ایلخانی با اشاره به این که در 24 ساعت گذشته 900 فروند هواپیمای عبوری خارجی از 70 کشور فضای ایران را برای پرواز انتخاب کرده‌اند گفت: این 900 فروند دو ساعت ارائه سرویس از سوی ایران شده است.  
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه تصریح کرد: اماراتی‌ها بهترین استفاده کننده از فضای هوایی ایران هستند که تاکنون حدود 170 فروند هواپیما داشته‌اند.
 
ایلخانی در ادامه اظهار داشت: 15 پرواز آمریکایی در قالب 7 شرکت باری و مسافری نیز از فضای هوایی ایران برای پرواز استفاده کرده‌اند.  
 
وی در ادامه توضیح داد: در 24 ساعت گذشته 1581 فروند پرواز در فضای ایران در قالب پروازهای داخلی و خارجی ارایه سرویس شده‌اند.  
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این که در دو هفته اخیر رکورد هزار و 43 فروند پرواز عبوری از فضای ایران شکست گفت: این نشان دهنده رفتار جهانی ما است.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این که دومین مسئولیت ما تجهیز، راهبری و نگه داری فرودگاه‌ها است افزود: 50 فرودگاه در حال حاضر در ایران وجود دارد و 10 فرودگاه متعلق به وزارت نفت و دو فرودگاه کیش و قشم متعلق به مناطق آزاد است.  
 
ایلخانی در ادامه توضیح داد: 8 فرودگاه بین‌المللی نیز وجود دارد و 26 فرودگاه دارای مرز هوایی و 20 فرودگاه داخلی نیز وجود دارد که جمعا 66 فرودگاه در کشور ایران به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 28 و نیم میلیون نفر مسافر در مسیرهای داخلی و بین‌المللی پذیرش شده است که رشد 12 درصدی نسبت به سال‌ گذشته را نشان می‌دهد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: در پروازهای بین‌المللی نیز 24 درصد رشد پذیرش مسافر داشته‌ایم.
 
ایلخانی در ادامه یادآور شد: رشد 4 درصدی نیز در نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی و رشد 24 درصدی در مسیرهای بین‌المللی داشته‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: فرودگاه امام طبق لایحه دولت و تبدیل به شهر جدید فرودگاهی شده است و دارای 1370 هکتار اراضی است.  
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فاز دوم برای ساخت پایانه‌های مسافری، اپرون و متعلقات هوانوردی انجام شود.  
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در فرودگاه جدید اهواز نیز 1250 هکتار اراضی تملک شده و آماده سرمایه گذاری است و هم چنین فرودگاه بوشهر نیز آمادگی تبدیل شدن به فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهانی را دارد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: فروند ، هواپیما ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار