مدیر آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه 15 مدرسه استان مرکزی از انرژی تابشی خورشید بهره‌مند هستند، گفت: از این تعداد شش مدرسه در شهرستان ساوه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبداله سالمی افزود: 15 مدرسه در سطح استان مرکزی جهت تأمین برق مصرفی خود از انرژی تابشی خورشید استفاده می‌کنند که از این تعداد شش مدرسه به شهرستان ساوه تعلق دارد.

وی با اشاره به هزینه نصب تجهیزات مورد نیاز برای جذب و ذخیره‌سازی انرژی تابشی خورشید اظهار کرد: هزینه نصب هر یک کیلووات پنل خورشیدی 110 میلیون ریال است و برای هر مدرسه شش کیلو وات پنل خورشیدی نصب شده که هزینه آن توسط شرکت برق استان مرکزی تأمین می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه‌سازی مصرف انرژی بیان کرد و افزود: درباره نگهداری این تجهیزات در مدارس، فرهنگ‌سازی و ترغیب اقشار جامعه به استفاده از انرژی تابشی خورشید در منازل مسکونی و مصرف بهینه برق باید برنامه‌ریزی و همکاری دقیق میان آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق انجام شود.

وی اضافه کرد: برق تولیدی این پنل‌های خورشیدی به صورت دو طرفه است و هر میزان از این برق تولیدی را که مدرسه استفاده نکند به سیستم برق‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق باز‌می‌گردد.

وی با اشاره به بحران انرژی در سراسر جهان گفت: جایگزینی انرژی‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و از جمله، انرژی خورشیدی گامی موثر در خروج از این بحران است.

سالمی خاطرنشان کرد: به این منظور کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی، کنترل عرضه و تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: انرژی خورشیدی، یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست‌محیطی است که کشور ایران با توجه به آب و هوای خشک و آفتابی می‌تواند از آن بهره ببرد.

مدارس شاهد حاج رضا تهرانی، فرزانگان دوره دوم، دبیرستان نمونه علی‌بن‌ابیطالب(ع)، دبیرستان نمونه آوا، هنرستان صدیقه کبری(س) و هنرستان علم و صنعت مدارسی هستند که در سطح شهرستان ساوه از انرژی پاک تابشی خورشید استفاده می‌کنند.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، انرژی ، تابشی ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.